Trasa na Franowo: budowa idzie zgodnie z terminem

Ani mrozy, ani deszcze nie są w stanie zatrzymać budowy trasy na Franowo. Rosnącą trasę mogli oglądać także uczestnicy Niedzieli z ikarusem, który specjalnie pojechali aż do zajezdni, żeby zobaczyć, jak przebiega budowa.


W utrzymaniu tempa prac pomagają nowoczesne technologie zastosowane przy budowie. Beton stosowany podczas budowy był tak zwanym ciepłym betonem, to znaczy miał temperaturę +20 stopni Celsjusza.

 

Nawet jednak najnowocześniejsze sposoby zawodzą podczas wyjątkowo silnych mrozów – takich, jakie miały miejsce na początku lutego. Wtedy trzeba było wstrzymać większość prac, jedynie część z nich można było wykopu. Termin oddania do użytku tras – a ma to nastąpić pod koniec kwietnia – stanął pod znakiem zapytania. Na szczęście jednak mrozy się skończyły i tempo prac na budowie wróciło do normy, a wykonawcy obiecują dotrzymanie terminu zakończenia inwestycji.

 

O tym, że i trasa, i zajezdnia naprawdę się budują, mogli oglądać także uczestnicy Niedzieli z ikarusem. Zabytkowy autobus specjalnie przewiózł poznaniaków trasą obok rosnącej zajezdni, by mogli zobaczyć postęp prac.

– Ja pamiętam, jak tu pole było – nie może się nadziwić pan Jan, który specjalnie wybrał się na wycieczkę, by zobaczyć zajezdnię, bo mieszkał kiedyś przy Piwnej, w sąsiedztwie.

– Nie pole, tylko nieużytki – poprawia go żona Maria. – Takie nie wiadomo co. Chociaż ja się na budowach nie znam, to będę mogła docenić dopiero wtedy, jak nie tylko wybudują, ale i wszystkie chodniki porobią.

 

Przypomnijmy, że zajezdnia na Franowie będzie najnowocześniejszą zajezdnią w Polsce. Jej powierzchnia to 17 hektarów, na którym znajdzie się miejsce na 150 pociągów tramwajowych. Dzięki niej będzie można zlikwidować uciążliwą dla mieszkańców Wildy zajezdnię na Madalińskiego, przenieść tramwaje stojące obecnie pod gołym niebem na Budziszyńskiej, a także odciążyć zajezdnię przy Głogowskiej. To znacznie zmniejszy koszty MPK, no i pozwoli firmie zarobić na sprzedaży terenu przy Madalińskiego.

 

Całkowity koszt budowy wyniesie 270 mln zł, a jej zakończenie planowane jest na koniec kwietnia 2012 roku.