Pierwszy od lat 70. remont torowiska na ul. Hetmańskiej zakończony. Tramwaje wracają na trasę

Zgodnie z harmonogramem zakończył się remont torowiska na ul. Hetmańskiej, które nie było modernizowane od lat 70. Była to najpoważniejsza z zaplanowanych na ten rok inwestycji torowo-sieciowych.

Prace rozpoczęły się w kwietniu tego roku i wielu mieszkańców zastanawiało się, dlaczego tak poważna inwestycja nie jest przeprowadzana w wakcje, gdy uczniowie i studenci nie dojeżdżają na zajęcia, a część poznaniaków wyjeżdża na urlop. 

Takie rozwiązanie zastosowano w ubiegłym roku, gdy remontowano torowisko na ul. Królowej Jadwigi. Tym razem jednak, zamknięcie trasy tramwajowej i wprowadzenie ograniczeń w ruchu w lipcu i sierpniu spowodowałoby jeszcze więcej utrudnień, niż w kwietniu, maju i czerwcu.

Na wakacje zaplanowano początek prac na Górnym Tarasie Rataj, które obejmują m.in. przebudowę Ronda Żegrze oraz przygotowanie okolicy do rozbudowy trasy w kierunku ul. Unii Lubelskiej. Dodatkowo, w lipcu prawdopodobnie rozpocznie się rozbiórka mostu Lecha.

Miasto chciało uniknąć paraliżu komunikacyjnego, który powstałby, gdyby wszystkie inwestycje rozpoczęły się równocześnie.

W ramach prowadzonych prac gruntownie przebudowano układ torowy i zmodernizowano sieć trakcyjną. Wymieniono szyny, podkłady i podłoże. Zadbano także o przystanki “Hetmańska Wiadukt” nad ul. Droga Dębińska.

Inwestycja miała na celu nie tylko poprawę bezpieczeństwa, ale także komfortu i czasu przejazdu. Nowe torowisko pozwoli rówież na zmniejszenie hałasu i drgań, co z kolei cieszy okolicznych działkowców.

Prace zakończyły się zgodnie z planem, dlatego już od poniedziałku, 2 lipca, tramwaje linii numer 1, 7 i 11 wrócą na swoje stałe trasy przez ul. Hetmańską. Zlikwidowane zostaną zastępcze autobusy “za tramwaj”, które przez kilka miesięcy woziły pasażerów na zamkniętym dla tramwajów odcinku.