Produkcja wideo skutecznym narzędziem reklamowym.

Dotarcie do odbiorcy z przekazem reklamowym nie jest takie proste. Okazuje się, że wykorzystanie materiałów filmowych na stronie firmowej, w newsletterach oraz we wpisach w mediach społecznościowym w dużym stopniu podnosi atrakcyjność treści, a przede wszystkim ich efektywność. Video marketing jest tym samym niezwykle skuteczną strategią reklamową.

Jak wzbudzić zainteresowanie odbiorcy?

Świat komunikacji zmienia się i obecnie naprawdę trudno przyciągnąć uwagę internauty. Najlepsza treść może nie wystarczyć, jeżeli forma nie będzie dość zachęcająca. Wszyscy marketerzy powinni zdać sobie sprawę z faktu, że społeczeństwo oczekuje treści video i właśnie dlatego produkcja filmów reklamowych ma przyszłość. Video wpływa na odbiorcę w maksymalnym stopniu, a jednocześnie nie wymaga od niego wielkiego wysiłku. Nie trzeba specjalnie skupiać swojej uwagi, aby dobrze zrozumieć nawet najbardziej skomplikowane treści. Ruchome obrazy wyjaśniają wszystko w bardzo przystępny sposób, który nie wymaga specjalistycznej wiedzy czy też znajomości profesjonalnego słownictwa. Co więcej, film działa na wiele zmysłów i stąd jego większa skuteczność niż zwykłego tekstu. W tym przypadku angażuje się wzrok, słuch, ale i emocje. Łatwiej też pobudzić wyobraźnię odbiorcy i wywołać określone uczucia. Produkcja filmowa daje więc ogromne możliwości dla reklamodawcy, który chce dotrzeć ze swoim przekazem do określonej grupy użytkowników.

Jakie treści oferuje produkcja filmowa?

Forma video pozwala na bardzo zróżnicowane formy dotarcia do odbiorcy i przekazanie im konkretnych treści w niezwykle atrakcyjny i łatwo przyswajalny sposób. Coraz chętniej stosuje się blog w formie video. Ten format nie tylko umożliwia nawiązanie kontaktu z internautami i zyskanie ich zaufania, ale przede wszystkim gwarantuje skuteczne wypromowanie marki. Wyjątkowo ciekawą metodą, która pokazuje daną markę jako eksperta w danej dziedzinie, będą szkolenia online w formie video, czyli webinary. Zastosowanie tego formatu pozwala na dogłębne przedstawienie danego zagadnienia, które jednocześnie ułatwia odbiorcom zdobywanie wiedzy. W ten sposób też bezproblemowo można nawiązać bezpośredni kontakt z internautami np. dzięki uruchomieniu czatu. Podobne cele osiąga się poprzez video w postaci poradnika. Filmy instruktażowe są jednymi z najczęściej szukanych i najchętniej oglądanych przez internautów. Warto również pomyśleć o zaprezentowaniu swoich produktów czy usług w postaci recenzji, zestawienia czy testów.

Widać wyraźnie, że produkcja filmów reklamowych w znacznym stopniu poszerza możliwości dotarcia do potencjalnych odbiorców. Co więcej, w świadomości internauty dobrze zrealizowany film video nie będzie jawił się jako stricte przekaz reklamowy. To niezwykle inteligentne wciągnięcie użytkowników w świat marki.

Na co pozwala produkcja reklamowa?

Film umożliwia przestawienie większej dawki treści w krótszym czasie niż zwykły tekst. Tempo życia współczesnego człowieka jest bardzo duże, więc forma reklamowa oszczędzająca czas odbiorcy jest wyjątkowo ceniona. Liczy się również kwestia przyswojenia określonych treści, a ruchome obrazy zdecydowanie łatwiej trafiają do świadomości człowieka i nie wymagają takiego skupienia, jak ma to miejsce w przypadku tekstu napisanego. Film odbiera się nie tylko oczami, ale także słuchem, a dzięki temu wzbudza się emocje. W ten oto prosty sposób idealnie dociera się internauty, który nie pozostaje obojętny wobec tego, co zobaczył. Emocje jednocześnie ożywiają wyobraźnię i wręcz nakłaniają do interakcji. Co więcej, można łatwo przywiązywać odbiorców do marki stopniowo dawkując treści. Zapowiedź, że w kolejnym filmie przedstawi się więcej daje gwarancję, że nawet ze zwykłej ciekawości ktoś zechce obejrzeć następne video.

Film skuteczniej niż tekst buduje świadomość marki. Pozwala na podjęcie swoistej gry z internautami, może im nie tylko dostarczać wiedzy o produktach czy usługach, ale także zabawy. Trzeba jedynie zastanowić się, jak wygląda grupa docelowa. Jeżeli marka chce dotrzeć do młodych ludzi, to powinna postawić na bardziej młodzieżowy język oraz elementy humorystyczne. Z kolei do osób dojrzałych bardziej przemawia konkretna wiedza.

Jedno jest pewne. Dobrze przemyślana produkcja filmów reklamowych zaskoczy i zainspiruje odbiorców, wzbudzi zaufanie do marki i pozwoli na efektywną realizację strategii marketingowej.

Treść powstała przy współpracy z producentem filmów reklamowych sztos.tv