Międzynarodowe Targi Poznańskie przejmą zarządzanie wiatami przystankowymi w mieście

Miejscy radni podjęli decyzję o przekazaniu zarządzania powierzchnią reklamową wiat przystankowych na terenie miasta, Międzynarodowym Targom Poznańskim. Taki zabieg ma poprawić wygląd wiat i ofertę reklamową.

Obecnie, w Poznaniu funkcjonuje około 1000 wiat, spośród których 52% nadzorowanych jest przez ZTM, a 48% przed prywatnych zarządców – Clear Channel oraz AMS. W mieście istnieje około 20 różnych typów i modeli wiat.

Przekazanie zarządzania MTP ma wpłynąć na ujednolicenie wyglądu przystanków, a tym samym, poprawić ład przestrzenny w mieście. Jednakowe standardy mają pomóc w opanowaniu chaosu infrastruktualnego.

Wśród argumentów pojawiały się również obietnice m.in. poprawienia stanu technicznego istniejących wiat oraz zamontowanie nowych, a także wymianę starych. Według założeń Miasta, do 2020 roku, MTP wymieni około 300 obiektów, a docelowo, przez 10 lat zarządzania nimi, nawet 500.

Na zmianie mają zyskać równiez przedsiębiorcy, którzy będą mogli negocjować i ustalać reklamę z jedną spółką, a nie jak do tej pory – z kilkoma, gdy chcą zapewnić sobie kompleksową reklamę w całym mieście.

Umowy z prywatnymi zarządcam, którzy obecnie zarządzają wiatami, wygasają w tym roku.