W marcu MTP przejęły zarządzanie słupami ogłoszeniowymi w mieście. Teraz, władze Poznania chciałyby, aby to samo stało się także z powierzchnią reklamową na poznańskich wiatach przystankowych.
Przekazanie Targom, jako spółce miejskiej, zarządzania wiatami ma przyczynić się do zwiększenia kontroli nad reklamami w mieście, w tym także estetyki krajobrazu oraz zapanowania nad reklamowym chaosem. Wiaty mają miec także ujednolicony wygląd i dopasowane do standardów estetycznych.
Miasto przekonuje, że takie rozwiązanie ma być korzystne także dla przedsiębiorców, ponieważ będą mogli oni omawiać rozmieszczenie reklam w całym mieście zwracając się jedynie do Targów, bez konieczności kontaktowania się i negocjowania z różnymi, prywatnymi operatorami wiat.
Pieniądze, jakie MTP zarobi na udostępnieniu powierzchni reklamowej, będą trafiać do miejskiej kasy.
Obecnie, w mieście jest około tysiąca wiat, z czego prawie połowa zarządzana jest przez prywatne firmy.
O tym, czy Targi przejmą zarządzanie tą powierzchnią reklamową, zadecydują radni miejscy podczas przyszłotygodniowej sesji Rady Miasta.