Miasto chce, żeby słupami reklamowymi zarządzały Międzynarodowe Targi Poznańskie

Podczas ostatniego posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej i Polityki Mieszkaniowej, ZDM Poznań przedstawił propozycje nowego sposobu rozliczania z opłat za reklamę na miejskich słupach. Okazało się również, że Miasto planuje przekazanie słupów reklamowych pod zarządzanie Międzynarodowym Targom Poznańskim. Do pomysłu nie są jednak przekonani radni.

Według zmian dotyczących opłat, jakie przedstawił Zarząd Dróg Miejskich, cena za umieszczenie reklamy na miejskim słupie miałaby także zależeć od rodzaju drogi, przy której się znajduje.

Drugą omawianą kwestią w tym zakresie był plan Miasta, by zrezygnować ze współpracy z Usługową Spółdzielnią Inwalidów, która zajmuje się zarządzanie słupami i przekazanie tego działania Międzynarodowym Targom Poznańskim.

Poza bieżącym gospodarowaniem słupami, targi miałyby zajmować się również remontem zabytkowych słupów, wymianą tych zniszczonych oraz budową nowych i estetycznych.

Takie rozwiązanie budzi jednak wątpliwości radnych, którzy nie są przekonani co do słuszności przenoszenia zarządzania na MTP i zakresu odpowiedzialności Targów za słupy. Podczas posiedzenia, podjęto więc decyzję o odstąpieniu od opiniowania projektu.