“Szyldownik” ma pomóc przedsiębiorcom w zakładaniu szyldów

Wydział Urbanistyki i Architektury UMP wydał „Szyldownik”, który jest poradnikiem dla małych i średnich przedsiębiorstw w zakresie umieszczania szyldów i reklam w przestrzeni miejskiej.

Poradnik wiąże się z zakończeniem zbierania uwag do proponowanych zapisów uchwały krajobrazowej. Przestrzeń miejska ma być uporządkowana, podkreślająca historyczne i kulturowe walory Poznania i wolna od nieestetycznych reklam i szyldów, ogrodzeń czy elementów małej architektury.

„Szyldownik” ma pomóc zarządcom nieruchomości w rozmowach z najemcami lokali, którzy muszą dostosować się do wprowadzanych zmian w zakresie m.in. umieszczania szyldów, reklam, prezentowania produktów, elementów małej architektury, ogrodzeń, stawiania ogródków restauracyjnych czy stolików.

Wyjaśniono również zasady montażu szyldów i doboru miejsca na ich umieszczenie.

Poradnik dostępny jest w formie papierowej w Biurze Obsługi Mieszkańca Wydziału Urbanistyki UMP, przy placu Kolegiackim, a także elektronicznej, na stronie internetowej Miasta Poznania, w specjalnej zakładce poświęconej ustawie krajobrazowej.