“Nie spodziewałem się, że liczba uchybień będzie tak duża” Wojewoda o kontroli poznańskich dróg

Gabinet Wojewody przedstawił wyniki kontroli dotyczącą poznańskich dróg, jaką wojewoda Zbigniew Hoffmann zlecił pod koniec stycznia tego roku. Wskazano na kilka zagrożeń i uchybień.

O kontroli, wojewoda poinformował w oświadczeniu przesłanym na początku lutego. Sprawdzane były zmiany na poznańskich ulicach wprowadzone po 1 stycznia 2017 roku. Jak wyjaśniał Zbigniew Hoffmann, działania zostały zlecone na na podstawie Ustawy prawo o ruchu drogowym i były odpowiedzią na „liczne skargi mieszkańców”.

Sprawdzono 10 odcinków dróg: Rondo Kaponiera, ul. Babimojską, Kościuszki, Słowackiego, Maczka, Piątkowską, Kruczą, Słowackiego, Klonową i Czechosłowacką, a także fragment ul. Słowiańskiej.

Wojewoda wielkopolski twierdzi, że nie spodziewał się, że zostanie ujawnionych tyle uchybień.

„Podejmując decyzję o kontroli, nie spodziewałem się, że liczba uchybień będzie tak duża. Nasi kontrolerzy poddali wnikliwej ocenie stan organizacji ruchu zaledwie w kilku miejscach w Poznaniu i mam nadzieję, że te wnioski, które przedstawiamy, będą dla prezydenta Poznania dobrym drogowskazem do poprawy bieżącej sytuacji. Liczę na to, że kontrola przyczyni się również do większego bezpieczeństwa w mieście, a wskazane błędy zostaną uregulowane zgodnie z obowiązującym prawem”

Zbigniew Hoffmann, wojewoda wielkopolski

Wykazano m.in. nieprawidłowości dotyczące ścieżki rowerowej na Rondzie Kaponiera – po stronie wlotu z ul. św. Marcin, gdzie wybudowano ścieżkę rowerową, wyznaczono także pas ruchu dla rowerów na jezdni, który przecina się z torem ruchu pojazdów pod kątem 100-150, co stwarza zagrożenie dla poruszających się po nim rowerzystów.

„Służby miejskie przedstawiły kontrolerom wojewody 6 zatwierdzonych projektów organizacji ruchu, z czego w aż 5 przypadkach stwierdzono niezgodność stanu faktycznego z projektem. Kolejnymi uchybieniami było ustawianie znaków D-6 (przejście dla pieszych) w odległości ponad pół metra od przejścia.”

Gabinet Wojewody

Wśród nieprawidłowości w sprawie znaków, wykazano, że w ośmiu przypadkach ustawione były w odległości mniejszej niż 10 metrów od znaku poprzedzającego. Inne były np. ustawione zbyt blisko krawędzi jezdni lub zbyt nisko. Ujawniono również 18 starych, zniszczonych znaków.

W raporcie zwrócono także uwagę na niewłaściwe usytuowanie przejścia dla pieszych na wprost wejścia do szkoły na ul. Słowackiego.