Linia Poznań – Piła obsługuje zarówno ruch regionalny jak i dalekobieżny. W ramach inwestycji powstają cztery nowe przystanki – Poznań Podolany, Złotniki Grzybowe, Złotkowo oraz Bogdanowo. I remontowane są przystanki: Poznań Strzeszyn, Golęwczewo, Chludowo, Oborniki Miasto, Rożnowo, Parkowo Tarnowo Rogozińskie, Sokołowo Budzyńskie, Ostrówki, Milcz i Piła Kalina. Modernizowane są stacje w Złotnikach, Wargowie, Obornikach Wielkopolskich, Rogoźnie Wielkopolskim, Budzyniu, Chodzieży, Dziembówku i Pile.
W ramach prac, perony zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności, ustawione będą nowe wiaty i oświetlenie, a także system informacji pasażerskiej.
Modernizowane jest prawie 130 km torów, rozjazdy i system sterowania ruchem kolejowym. Możliwe będzie zwiększenie liczby pociągów, które będą mogły jechać z prędkością 120 km/h.
Remontowana jest również nawierzchnia drogowa na przejazdach kolejowych, zamontowana będzie sygnalizacja świetlna lub rogatki. Przebudowywanych jest 8 wiaduktów, cztery mosty i ponad 90 przepustów.
Zakończył się pierwszy etap modernizacji. Od 11 marca rusza kolejny, który z uwagi na zakres oraz charakter prac, będzie powodował zmiany w organizacji ruchu kolejowego.
Na odcinku Oborniki Wielkopolskie – Wargowo zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa dla pociągów regionalnych. Pociągi dalekobieżne będą kursować trasą przez Krzyż lub Stargard. Szczegółowe informacje dostępne są u przewoźników.
Po zakończeniu inwestycji, podróż ma być nie tylko bezpieczniejsza i bardziej komfortowa, ale także krótsza – z Poznania do Piły o 40 minut.