Poznaniacy coraz chętniej korzystają z możliwości, jakie daje im Poznański Budżet Obywatelski. Nie tylko zgłaszają więcej propozycji, ale także chętnie głosują na interesujące ich projekty. W ubiegłorocznym głosowaniu, udział wzięło ponad 45 tysięcy osób.
Jak co roku, rozpoczęto nabór do Zespołu ds. PBO. Jego zadaniem jest opracowanie nowych zasad PBO, w tym spójnych zasad oceny wniosków i sposób monitorowania działań, które będą podejmowane w trakcie trwania PBO19. Członkowie zespołu ustalają to na podstawie doświadczeń z ubiegłych edycji.
W skład tegorocznego Zespołu wejdą 43 osoby:
– przedstawiciele mieszkańców Poznania (5 osób)
– przedstawiciele rad osiedli (5 osób)
– przedstawiciele rady miasta (7 osób)
– przedstawiciele wnioskodawców poprzednich edycji PBO (5 osób)
– przedstawiciele organizacji poza rządowych (5 osób)
– przedstawiciele Urzędu Miasta (13 osób)
– przedstawiciel Miejskiej Rady Seniorów (1 osoba)
– przedstawiciel Młodzieżowej Rady Miasta (1 osoba)
– przedstawiciel Poznańskich Inwestycji Miejskich (1 osoba)
Dodatkowo, bez prawa głosu, ale w charakterze doradców, w pracach uczestniczyć będą również Administrator Bezpieczeństwa Informacji z ramienia UMP oraz radca prawny.
Zgłoszenia przyjmowane będą do 29 stycznia. Pobrany ze strony PBO formularz należy wypełnić, wydrukować i podpisać, a następnie zeskanować na adres email pbo@um.poznan.pl lub wysłać pocztą tradycyjną do UMP, na adres pl. Kolegiacki 17, 61-841 Poznań.
Wybór nastąpi w drodze losowania, które odbędzie się 5 lutego, o godzinie 12:00 w UMP.