Święta Bożego Narodzenia skłaniają do czynienia dobra. Polacy chętniej dzielą się z innymi

Święta Bożego Narodzenia to czas, w którym ludzie o wiele chętniej dzielą się z innymi. Rodzinna atmosfera i odpoczynek od pracy, sprawiają, że Polacy częściej angażują się w akcje charytatywne i pomoc potrzebującym.

W badaniu „Podejście Polaków do czynienia dobra”, które przeprowadziło Kantar Millward Brown w ramach kampanii firmy Wawel „Czujesz się dobrze, czynisz dobrze”, 93% Polaków przyznało, że miłe słowo, ciepły gest czy uśmiech ofiarowany innym to „cenne symbole wyrażania pozytywnych emocji”.

Badania pokazują, że dobre samopoczucie skłania do zrobienia dobrego uczynku. W okresie Świąt Bożego Narodzenia, większość Polaków zdecydowanie częściej ma dobry nastrój.

„Święta skłaniają nas do tego, żebyśmy dużo więcej dobrego robili dla innych. Jest to czas, w którym częściej się o tym mówi, co skłania nas do nierzadko spektakularnych zachowań w obdarowywaniu innych i niesienia dużej pomocy potrzebującym. Jeśli jednak chodzi o drobne rzeczy, to okazuje się, że dobro czynimy na co dzień”

doktor Tomasz Sobierajski, socjolog z Uniwersytetu Warszawskiego w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes

W badaniu Kantar Millward Brown, około 83% Polaków zadeklarowało, że uczyniło coś dobrego w ciągu ostatniego tygodnia. Analizy pokazują, że czynienie dobra związane jest z kulturą i otoczeniem. To właśnie dlatego ważna jest odpowiednia edukacja już od najmłodszych lat. Aż 96% Polaków deklaruje, że uczy swoje dzieci bycia życzliwym i dzielenia się z innymi.