W badaniu „Podejście Polaków do czynienia dobra”, które przeprowadziło Kantar Millward Brown w ramach kampanii firmy Wawel „Czujesz się dobrze, czynisz dobrze”, 93% Polaków przyznało, że miłe słowo, ciepły gest czy uśmiech ofiarowany innym to „cenne symbole wyrażania pozytywnych emocji”.
Badania pokazują, że dobre samopoczucie skłania do zrobienia dobrego uczynku. W okresie Świąt Bożego Narodzenia, większość Polaków zdecydowanie częściej ma dobry nastrój.
W badaniu Kantar Millward Brown, około 83% Polaków zadeklarowało, że uczyniło coś dobrego w ciągu ostatniego tygodnia. Analizy pokazują, że czynienie dobra związane jest z kulturą i otoczeniem. To właśnie dlatego ważna jest odpowiednia edukacja już od najmłodszych lat. Aż 96% Polaków deklaruje, że uczy swoje dzieci bycia życzliwym i dzielenia się z innymi.