Wielka moda w świecie sztucznej inteligencji w Starym Browarze

Przed nami najważniejszy weekend w rocznym kalendarzu Starego Browaru: Finał Art & Fashion Forum. W sobotę od 11:00 do 16:00 na Szachownicy odbędzie się Open University, gdzie na Szachownicy z publicznością spotkają się m.in. Polki i Polacy pracujący dla Burberry, Dolce & Gabbana czy Balenciaga, projektanci, których ubrania noszą m.in. Rihanna, Bella Hahid, Azaelia Banks czy Kylie Jenner, a także przedstawiciele instasfery (Jessica Mercedes Kirchner), radia i świata muzycznego (Piotr Metz) czy Roma Gąsiorowska, która jest nie tylko aktorką. Nie zabraknie też prawdziwych speców od wirtualnej rzeczywistości i sztucznej inteligencji jak dr Aleksandra Przegalińska. 

W sobotę od 11:00 do 16:00 na Szachownicy odbędzie się Open University, gdzie na Szachownicy z publicznością spotkają się m.in. Polki i Polacy pracujący dla Burberry, Dolce & Gabbana czy Balenciaga, projektanci, których ubrania noszą m.in. Rihanna, Bella Hahid, Azaelia Banks czy Kylie Jenner, a także przedstawiciele instasfery (Jessica Mercedes Kirchner), radia i świata muzycznego (Piotr Metz) czy Roma Gąsiorowska, która jest nie tylko aktorką. Nie zabraknie też prawdziwych speców od wirtualnej rzeczywistości i sztucznej inteligencji jak dr Aleksandra Przegalińska. 

O godzinie 13:00 przed poznańską publicznością pojawi się awatar Björk, na żywo, prosto z Islandii.  Rozmowę z nim poprowadzi Piotr Metz z radiowej Trójki. Będzie także możliwość zadania pytań z widowni.

W piątek i sobotę w Atrium odbywać się będą targi polskich projektantów New Market by Tutu. Warto je odwiedzić nie tylko ze względu na wystawców, ale i niezwykłą oprawę zainspirowaną tematem AFF – sztuczną inteligencją i cyberprzestrzenią – zobaczymy odmienioną rzeźbę Mitoraja, niezwykłe animacje, „Wielkie Zielone Oko”, a to wszystko w laserowej sieci. 

Program Open University:

21 października 2017, godz. 11:00-16:00, Szachownica Starego Browaru, wstęp wolny

# Case studies „Be first or follow the crowd”

Prezentacje success story, w których wykorzystanie nowych technologii miało kluczowe znaczenie. Dlaczego warto być liderem i przecierać szlaki?

11.00 – Powitanie, WP Onak, dyrektor artystyczny Art & Fashion Forum by Grażyna Kulczyk
i Magdalena Kowalak, Prezes spółki zarządzającej Starym Browarem

11.05 E-commerce: now and in 5 years time, Aleksandra Kazimierska, współzałożycielka
i CEO sellektor.com, Michał Szajbe, CTO i główny architekt silnika wyszukiwarki modowej sellektor.com

11.35Persistence & passion mixed with cyber life as a way to succeed, Jessica Mercedes Kirchner, autorka bloga o tematyce modowej i lifestylowej

12.10From vision to global recognized label, Natalia Maczek, współzałożycielka i właścicielka marki MISBHV

# Being in cyber space

13.00 – Rozmowa z awatarem Björk z udziałem publiczności

Moderator: Piotr Metz, Trójka

# Björk Digital „Why and How” ?

14.00 – Jak i dlaczego wystawa stała się rzeczywistością (z technologicznego i kreatywnego punktu widzenia). Rozmowa z twórcami wystawy Björk Digital
Moderator: Piotr Metz, Trójka
Uczestnicy:
Marco Perry (sound), Andrew Melchior (VR)

# Emotional data and wearable technologies

15.00 Emotional data and wearable technologies, dr Aleksandra Przegalińska, filozofka, badaczka rozwoju nowych technologii i sztucznej inteligencji; MIT Center for Collective Intelligence/Uniwersytet Koźmińskiego

# When digital meets luxury 

16.00When digital meets luxury ( Impact of AI on luxury product, Burberry case study), Agnieszka Pociecha, specjalistka w dziedzinie luksusowego rynku mody, obecnie Corporate Planning Manager Burberry, wykładowca London College of Fashion

# Creative industry, will AI became our new way of creativity?

16.30 – Praktycy o wykorzystaniu AI w branży kreatywnej: jak zmienia ich zawód, rynek – perspektywa optymistyczna, czy pełna obaw?

Moderator: Karolina Sulej, Wysokie Obcasy/Wysokie Obcasy Extra
Uczestnicy panelu:
Jeii Hong (współpracuje z luksusowymi markami sektorów modowych, beauty, life-style; pracowała dla Burberry i Stella McCartney jako Creative Service Director), Roma Gąsiorowska (aktorka i twórczyni artystyczno-edukacyjnej platformy W-Arte!), Karolina Pięch (projektantka mody, pracowała dla marki Alexander McQueen oraz tworzyła dla domu mody Balenciaga) 

O EDYCJI AFF

Art & Fashion Forum to najbardziej innowacyjne w Polsce wydarzenie ze świata mody i sztuki o międzynarodowym zasięgu. AFF, które od 11 lat organizuje zespół Starego Browaru w Poznaniu, powstało z inicjatywy Grażyny Kulczyk i jest kontynuowane przez Deutsche Asset Management (właściciela Starego Browaru od 2015 roku). Jest miejscem spotkań najbardziej kreatywnych umysłów ze świata mody, sztuki i nowych technologii.

Motywem przewodnim, który w tym roku będzie towarzyszył eksperckim seminariom, kreatywnym warsztatom i spotkaniom z ikonami świata mody, sztuki i technologii jest hasło „AI – Cyber Creative”. Pomysłodawcą tegorocznej idei przewodniej i dyrektorem artystycznym przedsięwzięcia jest już po raz trzeci W P Onak, Art & Creative Director, multidyscyplinarny artysta, twórca agencji kreatywnej.


Art & Fashion Forum – inspiracja dla przyszłych kreatorów świata

Inspiratorką Art & Fashion Forum jest Grażyna Kulczyk, twórczyni Starego Browaru, pasjonatka biznesowych innowacji oraz sztuki, właścicielka jednej z największych europejskich kolekcji, zaangażowana obecnie w budowę wyjątkowego Muzeum sztuki współczesnej w szwajcarskim Susch. Zgodnie z jej założeniem, misją Art & Fashion Forum od samego początku jest przede wszystkim inspirowanie i edukowanie młodych talentów, ludzi, którzy pragną się rozwijać i odnosić kreatywne sukcesy. 

Każda kolejna edycja Art & Fashion Forum to ogromne wyzwanie. To wydarzenie dla tych, którzy chcą do świata wnieść coś nowego, mają w sobie młodzieńczy impuls, bezczelność, świeżość, przygodę. Nie podążają za trendami, ale mają odwagę, talent i pracowitość, by tworzyć coś własnego, bez oglądania się na wzorce. Chcemy tu, w Poznaniu, w Starym Browarze, wciąż inspirować tych młodych twórców i proponować im program na najwyższym światowym poziomie. Zasadą jest, że kreujemy, nie odtwarzamy dyskusję, sięgamy po najbardziej nowatorskie tematy i wybitnych mentorów. Technologia, tak mocno wpływająca dziś zarówno na modę, jak i sztukę, w sposób naturalny przewija się od kilku lat. W tym roku idziemy o krok dalej – sztuczna inteligencja to zupełnie nowy poziom bytu, niosący tyleż ogromnych możliwości, co zagrożeń. Większa wolność wyboru, demokratyzacja dostępu do informacji czy nowe środki wyrazu, a z drugiej strony – odwieczne pytanie, czy zdołamy kontrolować technologię na tyle, by cały czas służyła człowiekowi zamiast mu zagrozić… Wierzę, że po raz kolejny perspektywa, którą daje Art & Fashion Forum – czerpania z tego, co nowe i nieznane – umożliwi osiąganie wielkich rzeczy. Cieszę się także, że po raz kolejny częścią Forum jest wyjątkowa kobieta, wizjonerka

mówi Grażyna Kulczyk