Spotkanie zorganizowano przy współpracy KMP Poznań, Centrum Inicjatyw Senioralnych oraz Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa UMP w ramach projektu “Akademia Bezpiecznego Zachowania”.
Policjanci chcieli przybliżyć kierownikom i dyrektorom placówek bankowych schemat działania oszustów i postępowania w przypadku, gdy do banku przychodzi starsza, zdenerwowana osoba, która chce wypłacić bardzo dużą ilość pieniędzy, bardzo często wszystkie oszczędności swojego życia.
Podczas spotkania przedstawiono sposoby działania przestępców i zachowanie ofiar, co miało pomóc lepiej zrozumieć sytuację.
Uczestnicy poszerzyli swoją wiedzę na temat różnych aspektów psychologicznych i interpersonalnych, które mogą być przydatne w kontaktach z seniorami. Policjanci apelowali do banków i placówek bankowych o kontakt z funkcjonariuszami w przypadku podejrzenia, że mogło dojść do oszustwa wobec klienta.