Pierwszy etap przebudowy linii kolejowej Poznań – Piła zakończy się jeszcze w tym roku

Jeszcze w grudniu tego roku ma zakończyć się pierwszy etap przebudowy linii kolejowej Poznań – Piła. Zmiany zajdą m.in. na peronach w pięciu miejscowościach. Całość prac ma zakończyć się w 2019 roku.

Prace, które rozpoczęły się 3 września i potrwają do grudnia 2017 roku, obejmują 25-kilometrowy odcinek na trasie Poznań – Oborniki Most. Obecnie trwa demontaż sieci trakcyjnej i torów, jednak remont nie wpływa bezpośrednio na ruch pociągów.

Perony zostaną wyremontowane w Wargowie, Złotnikach, Strzeszynie, Golęczewie i Chludowie. Powstaną tam nowe wiaty, nawierzchnia antypoślizgowa, ławki, oświetlenie i tablice informacyjne. Remont obejmie także udogodnienia dla osób niedowidzących, niewidomych i mających problem z poruszaniem się.

Pomiędzy Poznaniem a Obornikami wymienione zostaną również tory, dziewięć rozjazdów, a trzy wiadukty będą przebudowane.

Kolejny etap rozpocznie się w marcu 2018 roku. Wówczas, prace obejmą drugi tor na trasie Poznań – Oborniki oraz tor pomiędzy Obornikami a Piłą. W tym drugim przypadku, konieczne będzie uruchomienie autobusowej komunikacji zastępczej.

Planowane zakończenie całości prac ma nastąpić w 2019 roku.

Dzięki modernizacji całego odcinka Poznan – Piła, czas podróży ma się skrócić o 40 minut, a przebudowę przejdzie osiem stacji i dwanaście przystanków.

Dodatkowo, w Poznaniu powstanie lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym (LCS), które ma zapewnić nadzór nad linią. Inwestycja finansowana jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego. Ze środków unijnych, pokryte zostanie 85% kosztów, czyli 425 milionów złotych, przy całkowitym koszcie 500 milionów złotych.