Obecnie, MPK korzysta z różnych form informowania pasażerów o zmianach i utrudnieniach – poprzez portale społecznościowe, komunikaty na stronie i powiadomienia sms. Teraz, rozszerza ten zakres także o aplikację na smartfony, w której mają znaleźć się wszystkie informacje.
Aplikacja „myMPK” dostępna jest już na system Android. Jak wyjaśnia MPK, dzięki powiadomieniom, pasażerowie będą otrzymywali informacje m.in. o utrudnieniach, objazdach czy komunikacji zastępczej.
Obecnie, aplikacja ma sześć zakładek:
– „o MPK”, w której znajdują się najważniejsze informacje na temat przedsiębiorstwa
– „wydarzenia”, w której można znaleźć informacje o wydarzeniach zarówno inwestycyjno-rozwojowych jak i promocyjno-reklamowych
– „zdarzenia komunikacyjne”, która informuje o zdarzeniach powodujących nagłe zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej
– „remonty i utrudnienia” z informacjami o wszelkich planowanych zmianach w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej
– „sonda”, która zbiera opinie użytkowników na temat działania aplikacji
– „kontakt”, w której znajduje się formularz kontaktowy, taki jak na stronie internetowej MPK
Od razu rzuca się w oczy brak jednej rzeczy – rozkładu jazdy. Czy MPK planuje go wprowadzić? Na razie przedsiębiorstwo wychodzi z założenia, że na rynku jest dostępnych wiele innych aplikacji z rozkładami jazdy, a ta MPK ma przede wszystkim informować o zdarzeniach – zarówno planowanych jak i nagłych.