MPK Poznań wprowadza własną aplikację na smartfony

MPK Poznań uruchamia nową aplikację na telefon, dzięki której pasażerowie mają otrzymywać automatyczne powiadomienia na temat utrudnień, opóźnień, wydarzeń czy zmian.

Obecnie, MPK korzysta z różnych form informowania pasażerów o zmianach i utrudnieniach – poprzez portale społecznościowe, komunikaty na stronie i powiadomienia sms. Teraz, rozszerza ten zakres także o aplikację na smartfony, w której mają znaleźć się wszystkie informacje.

Aplikacja „myMPK” dostępna jest już na system Android. Jak wyjaśnia MPK, dzięki powiadomieniom, pasażerowie będą otrzymywali informacje m.in. o utrudnieniach, objazdach czy komunikacji zastępczej.

Obecnie, aplikacja ma sześć zakładek:

– „o MPK”, w której znajdują się najważniejsze informacje na temat przedsiębiorstwa
– „wydarzenia”, w której można znaleźć informacje o wydarzeniach zarówno inwestycyjno-rozwojowych jak i promocyjno-reklamowych
– „zdarzenia komunikacyjne”, która informuje o zdarzeniach powodujących nagłe zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej
– „remonty i utrudnienia” z informacjami o wszelkich planowanych zmianach w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej
– „sonda”, która zbiera opinie użytkowników na temat działania aplikacji
– „kontakt”, w której znajduje się formularz kontaktowy, taki jak na stronie internetowej MPK

Od razu rzuca się w oczy brak jednej rzeczy – rozkładu jazdy. Czy MPK planuje go wprowadzić? Na razie przedsiębiorstwo wychodzi z założenia, że na rynku jest dostępnych wiele innych aplikacji z rozkładami jazdy, a ta MPK ma przede wszystkim informować o zdarzeniach – zarówno planowanych jak i nagłych.