Zmiany na trasie Poznań – Szczecin są jedną z największych inwestycji, jakie zaplanowały PKP PLK na kolejne trzy lata. Projekt realizowany jest ze środków finansowych programu Unii Europejskiej „Łącząc Europę”.
Modernizacja linii przebiega na odcinkach Poznań – Wronki i Słonice – Szczecin Dąbie. Koszt prac wyniesie około 140 milionów złotych.
Roboty trwają na ponad 100 kilometrach torów. Wymieniane są szyny, podkłady i tłuczeń. W ramach inwestycji, przebudowanych zostanie 37 peronów na ośmiu stacjach i przystankach. Wymienione zostaną wiaty, oświetlenie i system informacji pasażerskiej. Zostaną także zamontowane udogodnienia dla osób niepełnosprawnych.
Po remoncie, najszybsze pociągi na trasie Poznań – Szczecin będą jeździć o 20 minut krócej, z prędkością do 160 km/h. Zwiększona będzie przepustowość linii, a także co równie ważne – bezpieczeństwo przejazdu i komfort podróży. Łatwiejszy będzie także przewóz towarów, co usprawni transport m.in. do portów w Szczecinie czy Świnoujściu.
Prace mają zakończyć się w 2020 roku.