Tramwaje wróciły na ul. Królowej Jadwigi

Krótko przed godziną 5:30 w niedzielę “szóstka” przejechała przez most Królowej Jadwigi. Po wakacyjnym remoncie tramwaje wróciły na trasę między Wierzbięcicami a Rondem Rataje. Przystanki “Półwiejska” i “AWF” zostały odnowione, a torowisko wyremontowane. ul. Królowej Jadwigi jest już w pełni przejezdna dla samochodów.

Remont torowiska, na odcinku ul. Królowej Jadwigi między przystankiem Serafitek a węzłem Półwiejska, rozpoczął się pod koniec czerwca. Wyłączono z ruchu tramwaje kursujące w ciągu ul. Królowej Jadwigi od Ronda Rataje do ul. Wierzbięcice, ul. Strzelecka i ul. Górna Wilda. W trakcie wakacyjnej inwestycji została gruntownie zmodernizowana infrastruktura torowo-sieciowa. Odnowiono torowisko od węzła Półwiejska do końca mostu Królowej Jadwigi. Na moście położono tez nową nawierzchnię.

Wymienione zostały również zwrotnice i rozjazdy na węzłach AWF i Półwiejska, a na odcinku pomiędzy nimi kompleksowo przebudowano torowisko, stosując nową i trwalszą technologię. Także sieć i słupy trakcyjne zostały wymienione. Przy okazji zamknięcia torowiska aż do Ronda Rataje również tam wymieniony został rozjazd, a także szyny łukowa przy ul. Strzeleckiej.

Przy ul. Półwiejskiej oraz skrzyżowaniu koło AWF zmodernizowano przystanki. Wymieniono wiaty, postawiono nowe wygrodzenie oraz ułożono przy nich nową nawierzchnię. Elektroniczne tablice informacji pasażerskiej mają być zainstalowane w najbliższych tygodniach.

Na swoją dawną trasę wróciły tramwaje linii 6, 12 i 18. W związku z zamknięciem ul. Św. Marcin przez ul. Królowej Jadwigi pojedzie również 5-tka, a z Dębca na plac Wiosny Ludów przez dwa tygodnie dojechać można tramwajem nr 29. Ul. Królowej Jadwigi jest już przejezdna dla samochodów.

Był to pierwszy remont torowiska od 20 lat na ul. Królowej Jadwigi. Przeprowadzony został z uwagi na zły stan techniczny torowisk, który wynikał z zaniedbań w obszarze transportu zbiorowego poprzednich władz miasta. Brak remontów mógłby grozić częstymi, doraźnymi naprawami, czyli częstszymi zamknięciami tego odcinka.

– Remont ul. Królowej Jadwigi był największym i najpoważniejszym projektem w zakresie robót torowo-sieciowych planowanych w tym roku. Prace przeprowadzaliśmy w środku lata, gdy miasto nieco pustoszeje, ludzie korzystają z urlopów, a także nie ma w mieście studentów i uczniów dojeżdżających do szkół – tłumaczy Marek Grzybowskiego, członek Zarządu i dyrektora ds. technicznych MPK Poznań Sp. z o.o. – Dzięki przeprowadzonym pracom zyskamy na bezpieczeństwie. Tramwaje będą jeździć szybciej, a kierowcy z większym komfortem – dodaje dyrektor ds. technicznych MPK.

W 2017 roku na odnowę torowisk i infrastruktury energetycznej zarezerwowano ok. 24 mln zł. Remont na ul. Królowej Jadwigi pochłonął 10,5 mln zł z tej kwoty.