Coraz więcej osób korzysta z teleopieki w Poznaniu

Już 250 osób samotnych, niesamodzielnych i schorowanych osób starszych korzysta z usługi teleopieki, która dostępna jest w Poznaniu. Docelowo, program ma objąć 550 osób. To innowacyjne w skali ogólnokrajowej rozwiązanie, umożliwiające kontakty lub szybkie wezwanie pomocy w sytuacji zagrożenia.

System teleopieki w Poznaniu został uruchomiony 1 kwietnia 2017 roku. Usługa jest dostępna przez całą dobę, skierowana do osób starszych, które wymagają stałego nadzoru. W wytypowaniu takich mieszkańców, pomaga Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie, który przeprowadza wywiad środowiskowy i szkoli z obsługi zestawu do teleopieki – specjalnego telefonu i opaski.

Telefon ma dwa przyciski – czerwony, który służy do wezwania pomocy, oraz zielony, który obsługuje zarówno połączenie przychodzące jak i wychodzące i ma na celu podtrzymanie cotygodniowego kontaktu z podopiecznym.

“W momencie, gdy beneficjent projektu upadnie czy też nagle poczuje się źle i nie ma siły dojść do telefonu, może skorzystać ze specjalnej opaski na ręce. Wystarczy, że naciśnie czerwony guzik, wtedy po drugiej stronie odzywa się teleasystent, który reaguje na zdarzenie. W kilku przypadkach udało się już uratować życie”

Jędrzej Solarski, zastępca prezydenta Poznania

Od pierwszego dnia działania systemu, dzięki wezwaniom z teleopieki, wysłano już 30 karetek pogotowia ratunkowego.

Obecnie, z systemu korzysta 250 osób, ale docelowo ma być ich 200 więcej.