Poznań rezygnuje z pośredników w administrowaniu lokalami miejskimi. Niedługo obowiązki te przejmie ZKZL

Za niecałe 3 tygodnie, najemcy lokali komunalnych będą obsługiwani przez administratorów Zarządu Komunalnych Zasobów Lokalowych, a nie jak do tej pory, przez firmy zewnętrzne. Co to oznacza dla mieszkańców?

Od 11 lat za bezpośrednią obsługę najemców odpowiadały firmy wyłaniane w przetargach. Miasto postanowiło zmienić ten system, w którym konieczność działania przez pośrednika, była niekorzysta zarówno dla mieszkańców, jak i Miasta.

“Wprowadzanie pośrednika pomiędzy lokatora a miasto to moim zdaniem był błąd systemowy. Mieliśmy przez to ograniczone możliwości oddziaływania na naszego podwykonawcę, czyli na administratora. Kierując się chęcią poprawy jakości obsługi lokatorów, przejmujemy tę odpowiedzialność na siebie”

Tomasz Lewandowski, zastępca prezydenta Poznania

Podnieść ma się także poziom świadczonych usług. Dodatkowo, większość procedur i zleceń będzie realizowanych szybciej. Dotyczy to m.in. zgłoszeń awarii, eksploatacji lokali, sprawdzania stanu konta lub zadłużenia lokalu czy rozliczania mediów.

Najemcy będą mogli skorzystać z pięciu Punktów Obsługi Klienta w różnych częściach miasta. Miasto rozpoczyna intensywną kampanię informacyjną, by poinformować najemców zarówno o samych Punktach, jak i o wprowadzanych od 21 sierpnia zmianach w administracji.