Co dalej z Madaliną?

Jeszcze w tym roku rozpoczną się prace nad koncepcją architektoniczną dotyczącą dawnej zajezdni tramwajowej przy ul. Madalińskiego, zwanej przez poznaniaków Madaliną.

Projekt ma dotyczyć adaptacji, rewitalizacji i rozbudowy w celach kulturalno-społecznych. Opracowanie obejmuje pomysły na odnowę dawnej hali wozowni na cele Muzeum Komunikacji Miejskiej, a także budowy nowego budynku, który będzie centrum kulturalno-społecznym dla Wildy i warsztatem pokazowym Muzeum.

Miasto chce, by zgłaszający się do przetargu uwzględniali w swych koncepcjach nie tylko warunki okolicy, ale także nawiązali do Wiedeńskiego Muzeum Komunikacji REMISE.

“Otwarte we wrześniu 2014 roku muzeum REMISE stało się natychmiast jedną z najczęściej odwiedzanych atrakcji muzealnych Wiednia. Nowatorski sposób prezentacji historii komunikacji miejskiej na tle historii i rozwoju Wiednia wydał się najbardziej atrakcyjny i możliwy do zastosowania także w Poznaniu”

Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania

Oferty przyjmowane są do 24 sierpnia, a zwycięzca będzie miał 10 tygodni na opracowanie trzech wariantów koncepcji, a następnie 6 tygodni na przygotowanie programu funkcjonalno-użytkowego.

“Rozstrzygnięcie pierwszego etapu, a więc wybór koncepcji, powinno nastąpić do końca roku. Program funkcjonalno-użytkowy, który określi potrzebne nakłady i posłuży do opracowania studium wykonalności, powstanie w pierwszym kwartale przyszłego roku”

Lech Łangowski, Biuro Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Urzędu Miasta Poznania

Miasto chce, by oprócz stałej ekspozycji, na Madalinie pojawiały się również wystawy czasowe, a także zajęcia edukacyjne i muzealne. W tym celu, w hali ma powstać zaplecze socjalne. Jednocześnie, ma to byc miejsce kulturalno-społeczne dla Wildy, gdzie możliwe będzie organizowanie wszelkiego rodzaju wydarzeń i imprez.