W rankingu oceny przyznawane są na podstawie odpowiedzi respondentów, którzy oceniają miasta w pięciu wymiarach:
– Zaufanie do miasta – “to miasto, na którym można polegać”
– Referencja – “to miasto, które można polecić znajomym”
– Atmosfera medialna – “o tym mieście mówi się źle w mediach”
– Zaangażowanie społeczne – “to miasto w swoich działaniach bierze pod uwagę dobro społeczeństwa”
– Miasto jako pracodawca – “to miasto kojarzy mi się z dobrymi warunkami pracy”
Maksymalnie miasta mogły uzyskać 100 punktów, a próg 60 punktów uprawniał do tytułu Miasto Wojewódzkie Premium Brand.
W tym roku, na pierwszym miejscu znalazł się Kraków, który zdobył 73 punkty. O jeden mniej miały Gdańsk i Wrocław. Podium zamyka Poznań z 71 punktami na koncie, co jest gorszym wynikiem niż podczas ubiegłorocznego rankingu, gdy został sklasyfikowany o jedną pozycję wyżej.
Podczas badania sprawdzano również, które miasta były najchętniej odwiedzane i rekomendowane w 2016 roku. Tu na pierwszym miejscu znalazła się Warszawa (25%), a za nią Kraków i Gdańsk (po 20%), a dalej Katowice i Poznań (15%).