Miasto przejęło zarządzanie cmentarzami komunalnymi. Gdzie załatwiać formalności?

Od 3 lipca, poznańskimi cmentarzami komunalnymi zarządza Miasto, poprzez spółkę Usługi Komunalne. Od poniedziałku czynne jest także Biuro Administracji Cmentarzy Komunalnych przy ul. 23 Lutego, gdzie można załatwić wiele formalności.

Nowa placówka mieści się przy ul. 23 Lutego 4/6. Sporządzane są tam akty zgonu.

“W przypadku zamiaru pochowania członka rodziny lub osoby bliskiej na jednym z poznańskich cmentarzy komunalnych trzeba-z kartą zgonu wystawioną przez lekarza oraz dowodem osobistym zmarłego-udać się do filii Oddziału Zgonów Urzędu Stanu Cywilnego, mieszczącej się przy ul. 23 Lutego 4/6. Pod tym adresem-w jednym miejscu – można nie tylko odebrać akt zgonu, ale też wybrać i opłacić miejsce oraz zarezerwować termin pochówku zmarłego na cmentarzu Junikowo lub Miłostowo”

Maciej Dźwig, dyrektor Usług Komunalnych

Co jeśli chcemy pochować bliskich na cmentarzu poza granicami miasta lub na jednym z cmentarzy parafialnych w Poznaniu? Wówczas, wraz z kartą zgonu i dowodem osobistym zmarłego, po akt zgonu należy udać się do Oddziału Zgonów Urzędu Stanu Cywilnego przy ul. Libelta 16/20.

Zarówno w Biurze Administracji Cmentarzami Komunalnymi jak i biurach na samych cmentarzach można dokonać również opłaty prolongacyjnej, przedłużającej termin ważności grobów na miejskich nekropoliach. Miasto postarało się, by stawki opłat cmentarnych nie uległy zmianie bądź były zbliżone do dotychczasowych.

Biuro przy ul. 23 Lutego jest czynne od poniedziałku do piątku od 7.00 do 21.00, a w soboty od 8.00 do 12.00. Rejestracja zgonów prowadzona jest w poniedziałki od 7.30 do 17.00 i od wtorku do piątku-od 7.30 do 15.30, a w soboty od 8.00 do 12.00.