Spośród wielu nagród branży reklamowej w Polsce, to właśnie wyróżnienia przyznawane przez Klub Twórców Reklamy uważane są za jedne z najbardziej prestiżowych. Podczas tegorocznej gali wręczono 157 nagród, w tym 17 złotych, 55 srebrnych i 85 brązowych, a projekty oceniane były przez 111-osobowe jury, którego liderem była Luciana Cani z agencji Lapiz. Rekordowa okazała się także liczba zgłoszeń, która w tym roku wyniosła 1210 projektów. Wśród wyróżnionych nie ma centrów handlowych – jest zaś Stary Browar, który w znamienitym gronie cenionych twórców reklam znalazł się nie pierwszy raz. Przypomnijmy, że ostatnią nagrodę KTR zespół marketingu Starego Browaru odebrał w 2015 roku w podobnej kategorii, za #foodproject by Stary Browar – długoterminową kampanię promującą unikalną ofertę kulinarną (trwa on zresztą do dziś, jej kolejne odsłony pojawiają się co miesiąc). W minionych latach otrzymał także nagrody KTR m.in. za unikalny system komunikacyjny, brand book Blow Up Hall 5050 i sesję modową 3D dla AFF by GK.
O projekcie „Lato w mieście by Stary Browar”:
Od 2013 roku w wakacje park Starego Browaru zamienia się w jedno z najchętniej uczęszczanych miejsc w Poznaniu. Długofalowy projekt „Lato w mieście by Stary Browar” z edycji na edycję zaskakuje mieszkańców miasta i turystów, proponując szereg wyjątkowych atrakcji dla osób w każdym wieku. Poszczególne dni tygodnia dedykowane są konkretnym aktywnościom, takim jak zumba, joga, kino letnie, zajęcia plastyczne, senior active, koncerty, przedstawienia i tradycyjna już Lazy Sunday. Wszystkie zajęcia są bezpłatne. Stałym i kultowym już elementem „Lata…” są kolorowe leżaki rozstawione w parku, z których korzysta kilkaset osób dziennie.
Autorką grafik i koordynatorką nagrodzonego KTR projektu została ceniona w Polsce i zagranicą graficzka, Joanna Fiedler-Wieruszewska we współpracy ze studio UVMW. Motywem przewodnim szaty graficznej „Lata…”, którą można było podziwiać na wszystkich nośnikach reklamowych w Starym Browarze oraz leżakach były zwierzęta. Wyjątkowość projektu polegała przede wszystkim na spójności grafik i treści, które celnie oddawały jego charakter. Hasła takie jak „Farbowane lisy w Starym Browarze, zwiastują wiele plastycznych wydarzeń” czy „Sokoły wzrok wytężają, gdy w Starym Browarze filmy puszczają” to tylko niektóre ze sloganów, które wykorzystane zostały jako element designu całej kreacji.
Zwierzęta były także hasłem przewodnim Kina na Dziedzińcu Sztuki (wszystkie filmy miały zwierzę w tytule, pokazano m.in., „Człowieka słonia” Davida Lyncha, „Psy” Władysława Pasikowskiego, „Czarny kot, biały kot” Emira Kusturicy) oraz były obecne w akcji organizowanej wspólnie z Błękitnym Patrolem WWF Polska na temat zagrożonych gatunków ssaków występujących w naszym kraju.
Nagroda KTR 2017 dla „Lato w mieście by Stary Browar”:
Kategoria: Design
Podkategoria: Identyfikacja Wizualna / Drukowane Materiały Promocyjne
Nagroda: Brąz
Produkt: Lato w mieście by Stary Browar
Dyrektor kreatywny: Robert Mendel, Jacek Walesiak (UVMW)
Art Director: Marta Czuban
Copywriter: Chuck Norris
Ilustrator: Joanna Fiedler-Wieruszewska
Marketing Starego Browaru: Joanna Tupalska, Ewelina Dobras, Karol Kędziora, Tomasz Piróg