Modernizowany odcinek ma 70 kilometrów i obejmuje prace na stacjach w Rawiczu, Bojanowie, Lesznie, Starym Bojanowie i Kościanie. Remont peronów ma poprawić komfort podróżnych dzięki zamontowaniu ławek i lepszemu oświetleniu.
Odcinek ma być także bezpieczniejszy dzięki wymianie rogatek, sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej oraz założeniu monitoringu. Powstaną także trzy wiadukty drogowe i cztery kolejowe, co nie tylko stworzy bezkolizyjne skrzyżowania, ale także przyśpieszy czas przejazdu pociągom i samochodom.
Wymiana torów ma wpłynąć na skrócenie czasu podróży na odcinku Poznań – Wrocław. Najszybszy pociąg ma pokonywać tę trasę w 90 minut.
Umowa z wykonawcą modernizacji ma zostać podpisana jeszcze wiosną tego roku, co daje nadzieję na szybkie rozpoczęcie, a potem zakończenie inwestycji.