Co daje wizytówka … i dlaczego jest tak ważna?

O konieczności posiadania własnej wizytówki nie trzeba nikogo przekonywać. We współczesnym biznesie jest ona standardem i powinien ją mieć absolutnie każdy. Dzięki temu małemu, niepozornemu kawałkowi kartonika masz szansę zaprezentować swoją firmę – postanowiliśmy sprawdzić zatem, jak poznańscy przedsiębiorcy traktują wizytówki i na co zwracają uwagę projektując je. Oto, co udało nam się ustalić.

Wizytówka – co to tak naprawdę jest?

Mówiąc najprościej wizytówka to kawałek kartonika z danymi kontaktowymi do nas i firmy, którą reprezentujemy. Gadżet ten i tkwiący w nim potencjał marketingowy został zauważony już bardzo dawno temu. – Prawda jest taka, że historia wizytówki sięga 500 lat wstecz i najczęściej jest, była i prawdopodobnie będzie atrybutem przedsiębiorców. Dawniej był to zwykły bilecik z napisanymi, a potem nadrukowanymi danymi, dziś projekty wizytówek są dopracowywane w każdym, nawet najmniejszym szczególe. To przecież okazja do zaprezentowania siebie, swojej firmy, zwrócenia na siebie uwagi, a często jest to pierwszym krokiem do zdobycia klienta. – mówi ekspert z poznańskiej drukarni Letica, która zajmuje się również projektowaniem i drukowaniem wizytówek.

Specjaliści podkreślają także, że dobrze zaprojektowana i wykonana wizytówka ma znaczenie „wizerunkowe”, co w połączeniu ze stosunkowo małym kosztem jej wyprodukowania daje doskonałe narzędzie reklamujące firmę/usługi – niezależnie od sytuacji finansowej przedsiębiorcy.

Czy przedsiębiorcy są świadomi mocy wizytówki?

Okazuje się, że tak. Wizytówki są teraz normą i pojawienie się bez nich gdziekolwiek postrzegane jest nawet jako zmarnowanie szansy na pozyskanie klienta. – Nigdy nie wiadomo, kiedy będzie ona potrzebna. Wielu naszych klientów – poznańskich przedsiębiorców – podkreśla, że zwykłe, codzienne sytuacje mogą przerodzić się w wartościowe, biznesowe relacje – potencjalnego klienta można spotkać w parku, w restauracji, w osiedlowym warzywniaku itp. Oczywiście nie oznacza to, że trzeba je zawsze i wszędzie ze sobą nosić, ale warto być świadomym drzemiącego w nich potencjału. Dodam jeszcze tylko, że na profesjonalny projekt i wykonanie wizytówek decydują się nie tylko przedsiębiorcy (niezależnie od wielkości prowadzonej działalności), ale również osoby prywatne. – dodaje ekspert.

Dlaczego nie warto oszczędzać na projekcie wizytówki?

Profesjonalna wizytówka świadczy o nas. Dokładnie przemyślany projekt, zwrócenie uwagi na każdy szczegół, oryginalność i świeżość oraz ciekawa gra kolorów dają jasny przekaz: właściciel danej wizytówki jest profesjonalistą w każdym calu, jest kreatywny i nie boi się wyzwań. I właśnie taka informacja powinna docierać do każdego, kto otrzymuje od nas kartonik z danymi. Dlatego właśnie nie warto bawić się w samodzielne projektowanie tego akcesorium (oczywiście, jeśli nie jesteśmy grafikami), tylko zdać się na profesjonalistę. – Warto o tym pamiętać również w przypadku wszelkich innych materiałów graficznych, na których widnieje logo naszej firmy. Nie tylko wizytówki świadczą o nas, ale też: papeteria, bannery, plakaty czy wręczane na targach branżowych ulotki. – dodaje specjalista z drukarni Letica.

Komunikacja wizualna we współczesnym świecie jest niezwykle ważna i ma znaczenie dla kreowania naszego wizerunku jako kreatywnego, profesjonalnego i uczciwego przedsiębiorcy. Jej elementem są również wizytówki – niepozorne kartoniki z danymi adresowymi. Na szczęście poznańscy przedsiębiorcy zdają sobie sprawę z wartości tego przekazu i coraz częściej decydują się na profesjonalistów w zakresie projektowania i wykonywania wszelkiego rodzaju materiałów firmowych – wizytówek, plakatów, ulotek itp.. A to przecież procentuje.

//