Własny ciucholand – używana odzież i nowy pomysł na biznes

Nie ulega wątpliwości, że sklepy z odzieżą używaną można spotkać niemalże we wszystkich dużych miastach, a często także i w mniejszych miejscowościach. Wydaje się jednak, że nasycenie rynku wcale nie musi oznaczać klęski takiego biznesu, bowiem ciucholandy, zwane często lumpeksami, cieszą się ogromną popularnością.

Bardzo tanie ubrania wysokiej klasy są cenione przez ludzi, szczególnie jeśli charakteryzuje je odpowiedni stan. Warto mieć świadomość, że w lumpeksach często można odnaleźć wyjątkowo oryginalną odzież, która doskonale sprawdzi się choćby na imprezach tematycznych. Kiedyś zdarzało się, że ciucholandy były kojarzone dość negatywnie, jednak współcześnie nie ma nic złego we wzbogacaniu swej garderoby używaną odzieżą z zagranicy. 

Grunt to dobra lokalizacja lumpeksu

Biorąc pod uwagę dość przeciętną sytuację materialną wielu obywateli naszego kraju, ciucholand może okazać się bardzo dochodowym biznesem. Tym bardziej, jeśli zostanie on ulokowany w odpowiednim miejscu. Warto starannie przeanalizować dostępne miejsca i wybrać takie, w okolicy których ciężko znaleźć inny sklep z odzieżą używaną. Ponadto, dobrym rozwiązaniem będzie umiejscowienie lumpeksu w okolicy centrów handlowych i innych placówek, w których nieustannie przebywa dużo ludzi. Dotarcie do potencjalnych klientów zazwyczaj bywa kluczem do sukcesu.

Kiedy już miejsce zostanie wybrane, a lokal wynajęty lub zakupiony, należy właściwie wyposażyć ciucholand. Niezbędnymi elementami, które trzeba umieścić w takim sklepie, są różnego rodzaju półki oraz regały, a także kosze na pozostałe akcesoria. Rzecz jasna, w każdym sklepie z odzieżą duże znaczenie mają przymierzalnie i lustra, bowiem możliwość sprawdzenia, czy dane ubranie dobrze leży, często ma kluczowy wpływ na decyzję o zakupie.


Odzież używana, a import towaru

Większość odzieży dostępnej w polskich sklepach z odzieżą używaną pochodzi przede wszystkim z Wielkiej Brytanii, Holandii, Belgii czy Skandynawii. W tych krajach najłatwiej odnaleźć markowe ubrania w odpowiednim stanie. Poszukiwania dostawcy można rozpocząć w internecie, gdzie często ogłaszają się zagraniczni eksporterzy. Ceny zależą nie tylko od danego dostawcy, ale również od jakości odzieży. Czasem zdarza się również, że ciucholandy oferują nowe ubrania pochodzące choćby z likwidacji różnych sklepów. 

Niektóre lumpeksy specjalizują się w konkretnym rodzaju odzieży, dzięki czemu znacznie skuteczniej trafiają w konkretną grupę docelową. Jest to tym bardziej istotne, że rynek jest dość nasycony, więc warto zastanowić się nad wyborem takich, a nie innych odbiorców towaru.

Marketing, czyli jak przyciągnąć klientów

Najistotniejszym elementem, który w większości przypadków warunkuje liczbę potencjalnych klientów sklepu z odzieżą używaną, są ceny. Na samym początku warto pomyśleć o kilku promocjach, a wzbudzanie zainteresowania jest szczególnie istotne na samym początku działalności, kiedy właściciel nowego sklepu dopiero podejmuje walkę z konkurencją. 

Podczas rejestracji działalności za pomocą CEIDG-1, należy pamiętać o różnicach pomiędzy odzieżą używaną, a zużytą. Pierwsza z nich to zdezynfekowane ubrania posegregowane według rodzaju, drugie zaś traktuje się jako odpad. Sprowadzanie towaru z zagranicy wymaga posiadania odpowiednich zezwoleń, a w przypadku odzieży zużytej – zezwolenia ze strony Głównego Inspektora Ochrony Środowiska.

Za cenne wskazówki dziękujemy portalowi Nowy-Biznes.com .