Nowy sklep Lidla w Poznaniu to przede wszystkim większy komfort dla klientów: szerokie alejki, nowe kasy czy toalety dla klientów ze strefą pielęgnacji niemowląt (popularny „przewijak”). Dla zmotoryzowanych Lidl przygotował aż 120 miejsc parkingowych oraz 2 stacje do ładowania samochodów elektrycznych, natomiast dla rowerzystów specjalne stojaki na rowery. Dodatkowo obiekt został zintegrowany z miejską infrastrukturą rowerową.
Otwarcie 600. sklepu w Polsce to wyjątkowe wydarzenie dla sieci, która jest obecna na polskim rynku już 14 lat. Dlatego Lidl przygotował nie tylko atrakcje i zabawy dla mieszkańców, ale również konkurs „600 nagród na 600. otwarcie”, w którym do wygrania będą m.in.: 10 nagród głównych – zakupy o wartości 6 000 zł w sklepach Lidl (bony o tej wartości), rowery oraz wiele innych. Nowy sklep to także nowoczesne rozwiązania – m.in.: fotowoltaika, czyli panele wykorzystujące energię słoneczną, gruntowe pompy ciepła, rozbudowana, szklana fasada budynku, maksymalizująca wykorzystanie światła dziennego (sklep został wyposażony w specjalne czujniki, które w przypadku zbyt dużego natężenia światła uruchamiają żaluzje przeciwsłoneczne).
Całość obiektu wykorzystuje system LED, optymalizujący wykorzystanie energii. Nowy sklep Lidla, jako jedyny obiekt w Polsce, otrzymał prestiżowy certyfikat BREEM NEW CONSTRUCTION 2016, definiujący standard najlepszych praktyk w zakresie zrównoważonego projektowania, budowania i użytkowania budynków.