Gdzie studiować? Daj się przyciągnąć Poznaniowi

Kampania “Poznań przyciąga” rusza w Polskę. Przedstawiciele miasta odwiedzą 50 szkół ponadgimnazjalnych i spotkają się z kilkoma tysiacami uczniów. Maturzyści będą mieli okazję do zapoznania się z ofertą wszystkich poznańskich uczelniach, programami stypendialnymi, bogatą ofertą edukacyjną, zawodową, sportową i kulturalną.

– Akcja skierowana jest do absolwentów szkół średnich, którzy zastanawiają się, gdzie studiować. Zależy nam na tym, żeby jak najwięcej młodych ludzi trafiało na studia do Poznania – wyjaśnia Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. – Ważne jest to, że do akcji włączają się ludzie, którzy są absolwentami poznańskich szkół wyższych. Nikt nie działa na młodego człowieka bardziej wiarygodnie jak ktoś, kto przyjechał na studia do Poznania, zdobył wykształcenie i doświadczenie oraz wszedł bardzo dobrze w swoją ścieżkę zawodową i odniósł sukces.

W spotkaniach z młodzieżą wezmą udział specjalni goście. W akcję zaangażowali się młodzi ludzie sukcesu z Poznania, w tym przedstawiciele biznesu, kultury i nauki.

– Do Poznania przyjechałem kilka lat temu z Gorzowa Wielkopolskiego. Studiowałem dziennikarstwo na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM. Obecnie pracuję w mediach, a dokładnie prowadzę bloga “Wygrywam z Anoreksją” i od paru miesięcy kanał na YouTubie. Moja praca polega głównie na tym, że odwiedzam restauracje w Poznaniu i o nich piszę – opowiada Maciej Blatkiewicz, bloger, youtuber. – Biorę udział w akcji, dlatego że kiedy sam byłem przed wyborem miejsca, gdzie mam studiować, nie bardzo wiedziałem, czy mam zdecydować się na Poznań, Szczecin, Wrocław, czy może Warszawę. Koniec końców wybrałem Poznań, bardzo z tego się cieszę i chciałabym to przekazać tegorocznym maturzystom.

Nowością w tegorocznej kampanii jest wykorzystanie podczas spotkań z maturzystami technologii rzeczywistości wirtualnej. Zostanie im zaprezentowanie wideo nagrane w różnych miejscach Poznania. Dzięki zastosowanej technice 360 stopni, uczniowie po założeiu specjalnych gogli, będą mogli rozejrzeć się m.in. po Starym Rynku, Śródce, centrum miasta, parkach i Termach Maltańskich, a także przejechać się wirtualnym tramwajem i wziąć udział w plenerowym koncercie.

– Jestem twórcą marki mome.pl. Zajmujemy się szeroko pojętym wideo marketingiem, czyli tworzeniem filmów promocyjnych, animacji – mówi Kamil Biegański. – Dziesięć lat temu też byłem przed dokonywaniem wyboru miejsca, gdzie będę studiował. Po pięciu latach studiowania na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza, zwyciężyłem w konkursie najlepszy film promocyjny Uniwersytetu. Jego tytuł brzmiał “UAM dobry wybór” i w tym filmie chciałem właśnie przekazać, jak bardzo ważne jest podjęcie decyzji o studiach. Nie z perspektywy atrakcji, miejsc, ale chciałem pokazać, jaka inspiracja i siła drzemie w ludziach.

Wizyty w szkołach potrwają do połowy listopada. W trakcie spotkań uczniowie zostaną poproszeni o wypełnienie ankiety dotyczącej ich preferencji studiowania i wezmą udział w konkursie “Weekend w Poznaniu”. Nagrodę stanowić będzie wycieczka do stolicy Wielkopolski.

W ramach kampanii działa także strona internetowa www.poznanprzyciaga.pl, na której osoby zainteresowane studiami w Poznaniu znajdą wszystkie niezbędne informacje dotyczące ofery akademickiej, będą mogły pobrać poradnik maturzysty, który ułatwi im przygotowania do egzaminu dojrzałości, a także wypełnić test preferencji zawodowych.

Akcja “Poznań przyciąga” dotrze w tym roku do wielu polskich miasta. Przedstawiciele odwiedzą m.in.: Legnice, Lubin, Głogów, Żary, Nową Sól, Zielonogą Górę, Sieradz, Zduńską Wolę, Płock, Kluczbork, Brzeg, Bydgoszcz i Grudziądz.

Oprócz kampanii skierowanej do maturzystów z polskich szkół, Miasto podejmuje również działania przyciągajace na studia studentów zagranicznych. Obecnie na poznańskich uczelniach studiuje około 4 tys. obcokrajowców. Obejmują one m.in. organizację wspólnego stoiska poznańskich uczelni “Study in Poznań” na zagranicznych targacg edukacyjnych m.in. na Ukrainie (Kijów), w Rosji (Moskwa) i w Kazachstanie (Ałmaty), a także prezentacje w tamtejszych szkołach i uczelniach.

W ramach akcji “Pozna przyciąga” w szkołach pojawią się: Maciej Błatkiewicz (blog “Wygrywam z Anoreksją”), Kamil Biegański (mome.pl), Agnieszka Thomson (biotechnolog UAM) i fotograf Erik Witsoe, Paulina Łoś (Klekko), Daga Gregorowicz (zespół Dagadana), Marta Wiznerowicz (Place for dress), Jakub Sobczak (PolakPotrafi.pl), Tomasz Jałoński (qpony.pl), Michał Gramacki – Poznań Film Commission, Krzysztof Ratajczyk (Light4website), Gosia Kuzdra (Kino Muza), Przemysław Dzięgiel (Radio Afera), Agnieszka Rojewska (Brisman), Magdalena Przybył (Polska Akademia Nauk), PUT Motorspot – Koło naukowe Politechniki Poznańskiej.