Poznań atrakcyjny dla biznesu według rankingu “Forbesa”

Poznań został doceniony przez prestiżowy magazyn „Forbes”. Miesięcznik umieścił stolicę Wielkopolski na 2. miejscu w swoim dorocznym rankingu dużych miast atrakcyjnych dla biznesu.

Na wstępie trzeba zaznaczyć, że w skali całego kraju – zarówno pod względem wskaźnika firm na 1000 mieszkańców, jak i wsparcia biznesu – nieosiągalnym punktem odniesienia dla innych aglomeracji jest Warszawa. Z tego względu stolica nie została ujęta w rankingu przygotowanym przez zespół „Forbesa” wspólnie z Centralnym Ośrodkiem Informacji Gospodarczej.

Ranking opiera się na badaniu wskaźnika przyrostu liczby firm w przeliczeniu na 1000 mieszkańców. W tym roku oprócz twardych danych autorzy zestawienia wzięli pod uwagę szereg czynników subiektywnych, takich jak budowanie atrakcyjności dla biznesu, partnerów i inwestorów czy wspieranie lokalnych przedsięwzięć biznesowych.

W walce o palmę pierwszeństwa w rankingu rywalizowały 3 miasta: Kraków, Wrocław i Poznań. Poznań zdecydowanie wyprzedził konkurentów pod względem wskaźnika firm na 1000 mieszkańców. W stolicy Wielkopolski wyniósł on 5, we Wrocławiu 3,67, w Krakowie natomiast 3,27. Według danych będących bazą do powstania rankingu w ubiegłym roku w Poznaniu powstały 3083 nowe firmy. W tym samym czasie w Krakowie przybyło ich 2970, a we Wrocławiu 2720.

Dlaczego Poznań nie znalazł się na 1. miejscu? Wszystko przez wspomniane czynniki subiektywne, zgodnie z którymi pod względem budowania atmosfery przyjaznej dla biznesu Wrocław minimalnie wyprzedził Poznań. Na 3. miejscu uplasował się Kraków.

Dyplom dla Poznania za zajęcie 2. miejsca w tegorocznym rankingu „Forbesa” podczas Kongresu Regionów we Wrocławiu odebrał Marcin Przyłębski, dyrektor Biura Obsługi Inwestorów Urzędu Miasta Poznania.