Poznań od rana zakorkowany

Od rana korki tworzą się w rejonie ulic Bałtyckiej i Gdyńskiej. Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość także w rejonie węzła autostradowego Poznań Komorniki.

III etap prac węzła Poznań Komorniki rozpoczął się w piątek, 23 września  i spowodował wyłączenie pasa wolnego i awaryjnego ul. Głogowskiej i Poznańskiej w stronę Wrocławia od wiaduktu nad A2 do skrzyżowania ul. Daimlera i Magazynowej w Komornikach. Kierowcy mogą tam poruszać się tylko pasem szybkim.  

Niestety, zamknięte są także łącznica H prowadząca ruch z Poznania w kierunku Warszawy oraz łącznica G prowadząca w kierunku Wrocławia. Sytuacja jest trudna również na północy Poznania. Jak informuje PIM w nocy z 22 na 23 września wprowadzono zmiany w organizacji ruchu na ul. Bałtyckiej i Gdyńskiej. Lewa strona ul. Bałtyckiej na odcinku od ul. Hlonda do ul. Gdyńskiej została wyłączona. Ruch kołowy prowadzony jest prawą częścią w obu kierunkach począwszy od skrzyżowania z ul. Hlonda do przejazdu kolejowego.

Na skrzyżowaniu Gdyńska/Bałtycka możliwe są następujące relacje ruchowe:

Z ul. Bałtyckiej można jechać na wprost w kierunku Swarzędza oraz skręt w prawo w ul. Gdyńską  (dojazd do ul. Gnieźnieńskiej). Od strony Swarzędza jest możliwość jazdy na wprost ulicą Bałtycką i skrętu w prawo, w ulicę Gdyńską, w kierunku Czerwonaka. Z ul. Gdyńskiej (od ul. Gnieźnieńskiej) kierowcy mogą skręcić w lewo i prawo w ul. Bałtycką oraz jechać na wprost w ul. Gdyńską w stronę do Czerwonaka.

Ul. Gdyńska na odcinku od ul. Chemicznej do ul. Bałtyckiej jest nieprzejezdna – możliwy dojazd tylko do posesji oraz stacji paliw BP.
Z ul. Bałtyckiej (jadąc od mostu Lecha) nie wolno skręcić w lewo w ul. Gdyńską (nie dotyczy pojazdów komunikacji miejskiej). Kierowcom udającym się w kierunku Czerwonaka od ul. Hlonda/Lechicka PIM zaleca objazd ul. Chemiczną.

Wszystkie modyfikacje powodują znaczące utrudnienia w ruchu w tamtych rejonach. Korki tworzą się także w rejonie ul. Baraniaka i Jana Pawła II.