Punkt Obsługi Klienta ZTM pod rondem Kaponiera w nowej odsłonie. Otwarcie w październiku!

Niebawem pasażerowie transportu publicznego będą mogli korzystać z nowego Punktu Obsługi Klienta ZTM. W październiku zostanie otwarty 3-stanowiskowy POK pod rondem Kaponiera, który znajdzie się na poziomie -1, opodal wejścia od strony ulicy Zwierzynieckiej.

W nowym POK ZTM pasażerowie będą mogli korzystać z trzech stanowisk. Klienci będą mieli do dyspozycji stolik do wypełniania druków lub wniosków oraz pisania dokumentów. Będzie też miejsce na ulotki informacyjne, z których pasażer dowie się m.in. o aktualnie obowiązujących promocjach biletowych czy wydarzeniach związanych z transportem publicznym.

Każdy będzie mógł sprawdzić stan swojej karty PEKA na elektronicznym czytniku. W POK znajdzie się także specjalny monitor, z którego pasażer dowie się, za ile minut z danego przystanku odjedzie pojazd na interesującej go linii. Planujemy także stworzenie przyjaznego kącika da dzieci.

Punkty Obsługi Klienta ZTM Poznań to nie tylko miejsce doładowania karty PEKA lub kupna jednorazowego biletu czasowego. POK ZTM są czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.00 do 20.00. Można w nich także:
– złożyć wniosek o wydanie imiennej karty PEKA,
– odebrać imienną kartę PEKA,
– kupić kartę PEKA na okaziciela,
– zapisać uprawnienie do ulgi na imiennej karcie PEKA,
– zapłacić opłatę dodatkową,
– uzyskać informację o aktualnej taryfie, układzie komunikacyjnym miasta, systemie PEKA, objazdach, promocjach biletowych,

W punkcie pod Kaponierą będzie można skorzystać także ze stanowiska Biura Obsługi Klienta (czynnego w od poniedziałku do piątku, w godz. od 9.00 do 17.00). W BOK można m.in.: złożyć wniosek, reklamację, odwołanie lub otrzymać zaświadczenie o ważności biletu.  UWAGA! POK ZTM pod Kaponierą docelowo zastąpi punkt obecnie mieszczący się na moście Teatralnym.

Klienci ZTM Poznań mają także do dyspozycji pięć nowych biletomatów uruchomionych na przystankach: rondo Kaponiera na moście Uniwersyteckim (2x) i na przystankach rondo Kaponiera na ulicy Roosevelta (2x). Jeden automat biletowy znajduje się na poziomie -1, przy wejściu pod rondo od strony ulicy Zwierzynieckiej.

Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu konsekwentnie podwyższa standard obsługi pasażerskiej. W minionych trzech latach:
– w 2013r. zupełnie nowe oblicze zyskała część pasażerska Dworca Rataje – jednego z najważniejszych węzłów przesiadkowych w Poznaniu. Rewitalizacja przyczyniła się do stworzenia bardziej przyjaznego miejsca dla pasażerów;
– także w 2013r. w celu poprawy jakości i szybkości obsługi zmieniono lokalizację POK przy placu Wiosny Ludów. Zwiększono liczbę stanowisk do 3, a pasażer ma także gdzie usiąść, np. w celu wypełnienia wniosku;
– w 2014r. wyremontowano punkty w budynku Dworca ZTM przy os. Sobieskiego, w pawilonie na Dworcu Śródka, a zupełnie nową jakość zyskał Punkt Obsługi Klienta na Dworcu Autobusowo-Tramwajowym Junikowo;
– w 2015r. otwarto w dużo wyższym standardzie oraz w zmienionej lokalizacji POK ZTM mieszczący się na Ogrodach.