Anna Pawlak-Kuliga ma jasno określone cele: rozwój sieci w kierunku sprzedaży wielokanałowej, wprowadzenie zakupów online i otwieranie kolejnych sklepów. Najnowszego już niedługo, bo w drugiej połowie 2017 r. w Lublinie.
– Polska to wyjątkowy rynek dla IKEA – szybko rozwijający się, ze wspaniałymi ludźmi, dla których wszystko jest możliwe. Jednocześnie żyjemy w bardzo ciekawych czasach, w których świat nieustannie się zmienia. Dla nas kluczowe jest to, by szybko na te zmiany reagować i zawsze wychodzić naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów – cytuje 39-latkę portal drewno.pl.
Nowa prezes uspokaja: rozwój nie oznacza nadmiernej eksploatacji zasobów naturalnych. Wylicza inwestycje spółki w energię odnawialną, sześć farm wiatrowych oraz instalację do spalania biomasy w fabrykach. Oprócz kolejnych sklepów stacjonarnych, IKEA już w najbliższych miesiącach otworzy sprzedaż internetową.
Polka zaczynała karierę w Londynie, od stanowiska nawigatora biznesu w jednym ze sklepów IKEA. Później awansowała w ramach struktur wewnętrznych w Wielkiej Brytanii, by powrócić do Polski już jako członek zarządu IKEA Retail. W fotelu prezesa zastąpi Evelyn Higler.