Firmowy blog – jak go prowadzić, aby zainteresował klientów?

Prowadzisz sklep internetowy lub firmę usługową w sieci? Masz zatem możliwość dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów.

W sieci nie brakuje sklepów internetowych. Duża konkurencja sprawia, że muszą one walczyć o klientów. Najczęściej ich właściciele obniżają ceny. To prowadzi do kłopotów finansowych. Z artykułu „E-sklepy aż tak walczą cenami, że toną w długach” wynika, że na 15 tys. działających w sieci firm aż 2,5 tys. ma problemy finansowe i zaległości wobec kontrahentów.

Chcesz prowadzić biznes w sieci? Jeżeli dostrzegłeś niszę, to i tak nie będzie łatwo dotrzeć do potencjalnych klientów. Aby nie doprowadzić do kłopotów finansowych stworzonej firmy, powinieneś od pierwszych dni skoncentrować się na prowadzeniu firmowego bloga i obecności w mediach społecznościowych.

Publikuj regularnie

Prowadzenie firmowego bloga to wyzwanie z kilku powodów. Po pierwsze musisz mieć świadomość tego, że liczy się regularność wpisów. Czytelnicy, których zainteresujesz, mogą od czasu do czasu zerkać na bloga. Jeżeli nie znajdą nowych treści, prędzej czy później zapomną o tobie.

Jak często publikować wpisy? Nie ma reguły – możesz przygotowywać np. jeden post miesięcznie, możesz również kilka tygodniowo. Im częściej wcale jednak nie znaczy lepiej – najważniejsze, aby treść była ciekawa i sprawiła, że czytelnik po przeczytaniu tytułu nie będzie chciał opuścić strony – radzi Gabriela Pyjas, content manager portalu praca-sosnowiec.pl.

Przemawiaj do wyobraźni

Załóżmy, że w sieci prowadzisz sklep z produktami AGD i RTV. Konkurencja jest duża, a ty nie możesz zatrzymać osoby opuszczające stronę twojego sklepu. Czy rzeczywiście? Aby skutecznie prowadzić firmowego bloga powinieneś zdać sobie sprawę z różnicy między sprzedażą stacjonarną a internetową. W przypadku sklepu działającego lokalnie możesz podejść do klienta i zaprezentować mu oferowane produkty. W sieci jest podobnie, ale tu – zamiast rozmowy – są przygotowane przez ciebie wpisy.

Aby klient zainteresował się blogowymi wpisami, muszą one przemawiać do jego wyobraźni. Blok tekstu z pewnością raczej odstraszy niż zachęci do zapoznania z tego treścią. Właśnie dlatego powinieneś nauczyć się łączyć treść ze zdjęciami. Postaraj się przemawiać do wyobraźni czytelników, przedstawiając im plastyczne opisy i prezentując zdjęcia.

Postaw na wartościową treść – bądź ekspertem

Czy wiesz, czym kierować się przy wyborze wiertarki? Czy wiesz, jaki materac będzie najlepszy dla dziecka? Czy wiesz, jakie parametry są najistotniejsze przy wyborze np. pralki? Trudno, aby każdy z nas był specjalistą we wszystkich dziedzinach. Skoro jednak sprzedajesz np. meble biurowe, z pewnością masz o nich wiedzę. Wykorzystaj tę przewagę, aby zaprezentować się jako ekspert. Tworząc poradniki, w których podpowiesz klientom, np. czym kierować się przy wyborze firmowego biurka lub jak dbać o drewniane krzesła, nie tylko zyskasz uznanie i zatrzymasz klienta na blogu, lecz także będziesz mógł w sprytny sposób poinformować o aktualnych produktach sprzedawanych w sklepie – komentuje Gabriela Pyjas, content manager portalu praca-sosnowiec.pl.

Wartościowa treść jest w cenie. Pamiętając o tej zasadzie, masz szansę dostarczy e-czytelnikom i e-potencjalnym klientom tych informacji, które przekazujesz gościom odwiedzającym twój stacjonarny punkt handlowo-usługowy.

Ciekawostki lubi każdy

Suche informacje nie zainteresują twoich klientów. Ciekawostki już owszem. Pisząc np. o pralko-suszarkach, możesz podać zarówno parametry poszczególnych modeli tak, aby klient wiedział różnicę, możesz również zaprezentować kilka ciekawostek, np. kiedy została wyprodukowana pierwsza pralko-suszarka czy dlaczego na rynku praktycznie niemożliwe jest zakupienie pralko-suszarki ładowanej od góry – radzi Gabriela Pyjas z portalu praca-sosnowiec.pl.

Dostarczając ciekawą treść, możesz zyskać stałych czytelników. Koszyk zapełnią oni wówczas, gdy będą potrzebowali konkretnych produktów. Jak się przy tym z pewnością orientujesz, to właśnie stali klienci są dla firmy najcenniejsi.

Jak powinieneś prowadzić bloga, aby konwersja była coraz większa, a dochody systematycznie rosły? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz poniżej, a w artykule „10 powodów, dla których warto prowadzić blog firmowy” sprawdzisz korzyści, jakie daje takie rozwiązanie.

//