Targi tradycyjnie już rozpoczęły się od konferencji grupy Volkswagen, która oprócz nowych samochodów pochwaliła się także swoimi wynikami w Polsce. Tych zaś inne marki mogą zazdrościć.
– Więcej niż 27 proc. nowo zarejestrowanych w Polsce samochodów to pojazdy marek z naszej grupy – informował Achim Schaible, prezes zarządu VWGP. – Udało nam się zwiększyć naszą sprzedaż o 9,6 proc., konsekwentnie zwiększamy nasz udział w rynku. Wszystkie nasze marki miały udział w tym sukcesie.
Schaible podkreślił, że Polska to więcej niż rynek strategiczny:
– Razem z niemieckim, Polska jest rynkiem domowym dla grupy Volkswagen. To jest potwierdzane przez kolejne rekordy sprzedaży, ale też np. przez ważne inwestycje. W tym roku otworzymy nową fabrykę we Wrześni, gdzie 3 tys. osób będzie produkować nowego Craftera.
Crafter nie był jednak główną premierą prezentowaną przez grupę VW, bardzo mocno związaną z Poznaniem. Zaczęło się od premiery nowego Tiguana, czyli SUV-a koncernu VW. Ciekawostką jest to, że jedna z opcji oferuje… dach solarny, dzięki czemu można czerpać energię świetlną, pozwalającą przejechać nawet 1 tys. kilometrów rocznie. W duchu SUV zaprezentowano także nowy model marki Seat – Ateca.
Niezwykle ekskluzywnie prezentowały się kolejne premiery – dwie spod znaku Audi i dwie sygnowane przez Porsche. Ta pierwsza marka zaprezentowała modele Q2 oraz niezwykły, koncepcyjny E-tron. Porsche natomiast pokazało modele 911 R oraz 718 Boxster. Przy tych wszystkich ekskluzywnych samochodach najsłabiej mogła wypaść marka Skoda – ale targi Motor Show rządzą się swoimi prawami, więc i to „dziecko” grupy Volkswagen ma się czym chwalić, dzięki sportowym wersjom swojej limuzyny, czyli modelowi Superb Sportline.
Premier nie brakowało także na innych stoiskach – Mercedes prezentował model SLC, a także nową klasę E. BMW „odpowiadało” na to swoimi modelami serii 6, 7 i 8 oraz luksusową linią BMW Individual. Tym dwóm markom „przyglądały się” nowe modele Volvo: V90, S90, XC90 Excellence oraz S60 Polestar. Luksusowo i sportowo było także podczas prezentacji modeli Ferrari – California T, F12Berlinetta oraz GTB.
Nie brakowało przy tym samochodów, na które pozwolić może sobie nieco mniej majętny kierowca – nowości prezentują marki Reanult, Peugeot, Toyota, Citroen, Mazda, Mitsubishi, Hyundai, Honda czy też Kia.
Impreza rozpoczęła się w czwartek, 31 marca, dniem dla prasy i branży. Od piątku do niedzieli będzie jednak już dostępna także dla innych fanów motoryzacji. Organizatorzy liczą przynajmniej na powtórzenie frekwencji z ubiegłego roku, czyli 113 tys. odwiedzających – choć są przygotowani nawet na 140 tys. fanów motoryzacji.
Targi Motor Show są ogromne – zajęte są wszystkie pawilony Międzynarodowych Targów Poznańskich! W galerii prezentujemy dopiero część tego, co można tam zobaczyć – zapraszamy do oglądania zdjęć!