Targi solidarne w walce z rakiem jajnika

W całej Polsce obchodzimy Miesiąc Świadomości Raka Jajnika, którego celem jest przybliżenie społeczeństwu zagrożenia, jakie dla kobiet stanowi ten nowotwór. Z tej okazji na kolor turkusowy, symbolizujący raka jajnika, zostaną podświetlone różne obiekty w całym kraju. Do akcji włączył się również Poznań – 29 marca na turkusowo rozbłyśnie iglica Międzynarodowych Targów Poznańskich oraz kopuła INEA Stadionu.

Każdego dnia z powodu raka jajnika umiera w Polsce średnio 7 kobiet, w ciągu roku ponad 2,5 tysiąca.

Dzięki akcjom edukacyjnym świadomość kobiet na temat nowotworów ginekologicznych stale wzrasta. Coraz głośniej mówi się o trudnościach związanych z wykryciem raka jajnika, mutacjach genetycznych, które mają wpływ na rozwój raka oraz o nowoczesnych metodach leczenia.

Statystyki są jednakże nadal zatrważające – z powodu raka jajnika każdego roku umiera bardzo wiele kobiet.
– Polki są coraz bardziej świadome, jak niebezpieczne dla ich życia są nowotwory – mówi Elżbieta Kozik, Prezes Polskich Amazonek Ruchu Społecznego. – Świadomość należy jednak przekuć w wiedzę, jak możemy stawiać im czoła.

Kampania edukacyjna „Dla niej. Możemy więcej” ma na celu wsparcie kobiet borykających się z nowotworem strefy intymnej oraz ich bliskich. Zadaniem kampanii jest też zwrócenie uwagi na rolę wsparcia chorej przez interdyscyplinarny zespół lekarzy: ginekologa-onkologa, psychologa, seksuologa.

W ramach kampanii „Dla niej. Możemy więcej” ze strony www.dlaniejmozemywiecej.pl można bezpłatnie pobrać poradniki dla kobiet zmagających się z nowotworem strefy intymnej, ich partnerów i bliskich. Partnerami kampanii są: Stowarzyszenie Magnolia, Stowarzyszenie SANITAS, Polskie Amazonki Ruch Społeczny, Stowarzyszenie „Niebieski Motyl”. Realizację działań wspiera firma Roche Polska.