Będą zachęcać maturzystów, by na studia przyjechali do Poznania

Studenci jeszcze nie rozpoczęli na dobre nowego roku akademickiego, a Poznań już kusi kolejnych maturzystów. Podczas spotkań w szkołach ponadgimnazjalnych na terenie dziewięciu województw poznańscy ludzie sukcesu będą przekonywać, że jak studiować, to tylko w stolicy Wielkopolski.

„Gaudeamus” jeszcze niesie się po Poznaniu, ale w niczym nie przeszkadza to, by już teraz zadbać o to, aby najzdolniejsi maturzyści z całej Polski w przyszłym roku przyjechali na studia właśnie tu, do stolicy Wielkopolski. Bo młodzi, zdolni ludzie są dla miasta jak motor napędowy – stanowią o jego klimacie, atmosferze, budują jego przyszłość.

– Nie wyobrażam sobie naszego miasta bez uczelni i samych studentów, którzy mają istotny wkład w rozwój miasta w kontekście i społecznym i gospodarczym – nie ukrywa Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. – Jednym ze strategicznych wyzwań naszego miasta jest przyciąganie studentów, czyli zachęcanie maturzystów, by wybierali nasze miasto. Zmagamy się z problemami demograficznymi i chcemy wyhamować pewne procesy, zarówno jeśli chodzi o wyprowadzanie się mieszkańców z naszego miasta, jak i ściąganie tu nowych ludzi, zwłaszcza tych, którzy chcą tu studiować, ponieważ są to de facto nowi mieszkańcy. Chcemy też wspierać poznańskie uczelnie. Jako miasto traktujemy je jako naszych partnerów, bardzo ważnych także z punktu widzenia potencjału gospodarczego, naukowego i kulturalnego.

Dziesiątki kierunków na 26 działających w Poznaniu uczelniach, programy stypendialne, bogata oferta kulturalna i sportowa, a do tego fakt, że stolica Wielkopolski ma najniższą stopę bezrobocia w kraju, jest siedzibą międzynarodowych firm i zagłębiem start-upowym – m.in. tym miasto ma zamiar przekonać do siebie maturzystów. Ale nie tylko.

W najbliższym czasie poznańscy przedstawiciele świata biznesu, kultury i nauki będą jeździć po Polsce i przekonywać uczniów ostatnich klas szkół ponadgimnazjalnych, że warto jest uczyć się i mieszkać właśnie w Poznaniu. Spotkania będą odbywały się na terenie województw: wielkopolskiego, dolnośląskiego, lubuskiego, zachodniopomorskiego, pomorskiego, kujawsko-pomorskiego, łódzkiego, opolskiego i warmińsko-mazurskiego. W prezentacjach wykorzystana zostanie formuła, w którym realizowane są znane na całym świecie konferencje TEDx. Oznacza to, że prelegenci będą mieli tylko kilkanaście minut na zarażenie swoimi zainteresowaniami publiczności.

Kto będzie reprezentował stolicę Wielkopolski i namawiał maturzystów do wyboru Poznania na miejsce studiów? Młodzi ludzie sukcesu, absolwenci poznańskich uczelni wyższych, a dokładniej – m.in. Tomasz Jabłoński, prezes serwisu Qpony.pl, Jakub Sobczak, założyciel platformy Polak Potrafi, Daga Gregorowicz, wokalistka zespołu DagaDana i Julia Ławniczak-Gościńska z PUT Motosport.

Kampania jest częścią programu „Akademicki i naukowy Poznań”. W ramach podejmowanych działań uruchomiona została również strona internetowa www.poznanprzyciaga.pl, gdzie osoby zainteresowane studiami w stolicy Wielkopolski mogą znaleźć wszystkie niezbędne informacje dotyczące oferty akademickiej Poznania, a ponadto poradnik maturzysty z praktycznymi wskazówkami odnośnie odpowiedniego przygotowania się do egzaminu dojrzałości oraz test preferencji zawodowych.

Jednocześnie z początkiem października wystartowała kampania promocyjna „Poznań przyciąga” w internecie, która działa przede wszystkim w mediach społecznościowych, głównie zaś na Facebooku. Uzupełnieniem kampanii są trzy krótkie, piętnastosekundowe spoty, zatytułowane „Wolność”, „Radość” i „Ambicja”. Wszystkie trzy prezentują Poznań jako miasto ludzi młodych i kreatywnych, otwarte, stwarzające odpowiednie warunki do rozwijania pasji i zainteresowań.

– Realizowana konsekwentnie co roku kampania umacnia w świadomości maturzystów wizerunek Poznania jako jednego z najlepszych ośrodków akademickich w kraju – mówi Anna Wawdysz z Wydziału Rozwoju Miasta UMP. – Naszym zdaniem profesjonalna prezentacja pomoże uczniom w podjęciu świadomej decyzji dotyczącej miejsca studiowania. Bo ostateczną decyzję muszą podjąć sami – kończy.

Wizyty w szkołach potrwają do końca listopada. W spotkaniach weźmie udział kilka tysięcy uczniów z 50 szkół.