Będzie nowa trasa tramwajowa. Poprowadzi na Falistą

Miasto prezentuje projekt budowy nowej trasy tramwajowej w Poznaniu. Wielu mieszkańców pewnie chciałoby, żeby chodziło o trasę prowadzącą na Naramowice lub wzdłuż ul. Ratajczaka, ale tak nie jest. Trasa powstanie na odcinku od ronda Żegrze do ulicy Falistej.

O powstaniu nowej trasy tramwajowej mówi się w Poznaniu nie od dziś i to dużo. Miasto wciąż się rozwija, naturalne jest więc, że potrzebne są nowe rozwiązania związane z komunikacją publiczną. Do tego dochodzi fakt, że niektóre części Poznania na takie rozwiązania czekają od dawna. Warto wspomnieć tu o Naramowicach, gdzie póki co tramwajem dostać się nie sposób. Choć mieszkańców tam nie brakuje, trasy tramwajowej doprosić się nie mogą. Będzie za to inna trasa – prowadząca od ronda Żegrze do ul. Falistej. Ma ona poprawić dostęp do komunikacji publicznej osób zamieszkujących ten fragment miasta, zwłaszcza zaś osiedle, które mieści się przy ul. Falistej i Unii Lubelskiej.

Choć mieszkańcom Naramowic pewnie by się to nie spodobało, władze zapewniają, że takie rozwiązanie będzie stanowić impuls do dalszego rozwoju obszarów, w pobliżu których poprowadzona zostanie nowa trasa. Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania, podkreśla, że wciąż powstaje tam nowa zabudowa mieszkaniowa, a konieczność zorganizowania w tej okolicy ruchu tramwajowego pojawi się prędzej czy później. Zwraca też uwagę na inne aspekty:

– Projekt jest nieporównywalny z projektem poprowadzenia trasy tramwajowej na Naramowice, zarówno w zakresie kosztów, jak i strategii podejmowanych działań – mówi Maciej Wudarski i dodaje: – Z naszej strony jest to również kwestia wykorzystania pewnego potencjału. Nie chcemy popełniać takich błędów, jakie popełniono na Naramowicach, nie chcemy doprowadzić do takiej sytuacji, że najpierw rozwinie się zabudowa mieszkaniowa z ogromnym zapotrzebowaniem na komunikację publiczną, a później nie będziemy mogli temu zapotrzebowaniu sprostać.

Budowa trasy tramwajowej na odcinku od ronda Żegrze do ul. Falistej ma potrwać do lipca 2016 roku. Długość trasy to ok. 650-700 m. Jej budowa ma pozwolić na skrócenie trasy linii tramwajowej nr 5. Dla miasta oznacza to oszczędności na poziomie ok. 675 tys. zł w skali roku. Realizacja inwestycji to część większego projektu. Chodzi o modernizację trasy tramwajowej ul. Kórnicka – os. Lecha – rondo Żegrze. Trwają starania o dofinansowanie przedsięwzięcia środkami z budżetu Unii Europejskiej. Realizacja całości zajmie co najmniej dwa sezony budowlane.

Kiedy pojedziemy tramwajem na Naramowice? W tej kwestii włodarze miasta głosu nie zabierają. Póki co możemy również zapomnieć o trasach prowadzących wzdłuż ul. Ratajczaka i na os. Kopernika.