Collegium Da Vinci wykształci nauczycieli i inżynierów przyszłości?

Niespotykane kierunki studiów zamierza w nowym roku akademickim zaproponować poznańskie Collegium Da Vinci (czyli dawne WSNHiD). Studenci będą mogli się kształcić w zakresie edukacji prorozwojowej oraz „Urban Management”. Ten drugi kierunek będzie prowadzony w całości po angielsku.

„Urban management” będzie prowadzony wyłącznie w języku angielskim i jest skierowany do młodych ludzi, zainteresowanych zarządzaniem rozwojem współczesnych miast. Przedstawiciele uczelni zapewniają, że przyszli absolwenci tego kierunku, jako jedni z nielicznych w naszym kraju, będą dysponowali zarówno umiejętnościami techniczno-inżynierskimi, jak i społecznymi. Dzięki unikalnym kompetencjom mogą stać się pionierami w nowoczesnym projektowaniu przestrzeni i usług dla miast w Polsce i na całym świecie.
– To naprawdę innowacyjna oferta na rynku edukacji, po pierwsze to studia zrobione na dobrej zagranicznej licencji na już sprawdzonym programie studiów, a po drugie są prowadzone w języku angielskim, co daje niesamowitą perspektywę, jeżeli chodzi o przyszłość zawodową – zapewnia dr inż. Krzysztof Nowakowski, rektor Collegium Da Vinci.

Stworzenie studiów „Urban management” zaproponował poznańskiej uczelni Huub Droogh, holenderski urbanista i planista przestrzenny, związany z biurem RDH Architekci Urbaniści oraz fundacją icSD. Program nowo uruchomionych studiów został oparty na modelu holenderskim, który przewiduje naukę w systemie 3,5-letnim z podziałem na 3 semestry w każdym roku akademickim. Absolwenci tego kierunku uzyskają tytuł inżynierski, honorowany zarówno w Polsce, jak i w Europie.
– To studia, które zostały tak zaprojektowane, żeby po ich skończeniu można było podjąć pracę w dowolnym miejscu na świecie. Myślę tutaj o firmach, które coraz częściej świadczą usługi rozwijającym się miastom i to zarówno w zakresie infrastruktury, transportu, jak również w szeroko rozumianym przemyśle związanym z usługami dla mieszkańców – wyjaśnia Nowakowski. – Ten program studiów został przede wszystkim  skonstruowany tak, żeby ci młodzi ludzie byli możliwie najlepszymi doradcami dzisiejszych prezydentów miast, wójtów, burmistrzów, rad miejskich, stowarzyszeń, fundacji, po prostu wszystkich tych, którym zależy na tym, żeby miasto rozwijało się dobrze i komplementarnie.

Drugi z kierunków, edukacja prorozwojowa, przygotowana w oparciu o światowe trendy personalizacji nauczania ma zmienić sposób kształcenia polskich nauczycieli, wyposażając ich w kompetencje  niezbędne w szkole XXI wieku. Przyszli studenci mają do wyboru dwie 3-letnie specjalizacje: nauczycielską edukację elementarną oraz nienauczycielskie zarządzanie jakością życia. Ukończenie pierwszej z nich daje uprawnienia do pracy w przedszkolach i klasach I-III szkół podstawowych, a druga specjalizacja przygotowuje absolwentów do pracy doradczej, wspierającej i profilaktycznej.
– Pedagogika tradycyjna kształci nauczycieli, którzy są dobrze dostosowani do systemu, który był i który jest, ale nie do systemu, który będzie – mówi dr Tomasz Kozłowski, dziekan Wydziału Studiów Edukacyjnych. – Chcemy zaoferować studentom inne podejście do procesów edukacyjnych, chcielibyśmy żeby uczyli się, w jaki sposób wydobywać z człowieka jego potencjał, w jaki sposób nie zaprzepaszczać takich naturalnych umiejętności bycia kreatywnym, w które niemal każdy z nas jest wyposażany.

Do studiowania na nowo otwartych kierunkach uczelnia zaprasza młodzież z całej Polski, a w przypadku „Urban management” także zagranicznych kandydatów, dobrze władających językiem angielskim. Rektor uczelni zdradził, że zapisało się już 16 zagranicznych studentów. Rekrutacja na studia w Collegium Da Vinci trwa do końca września br. lub do wyczerpania limitu miejsc.