Aplikacja VR na Oculus Rift została wykonana na zlecenie Apsys Polska przez współpracującą m.in. z Facebookiem firmę Immersion, która jest europejskim pionierem w tworzeniu oprogramowania do wirtualnej rzeczywistości. Umożliwiająca eksplorowanie wirtualnej rzeczywistości technologia Oculus Rift została kupiona w 2014 r. przez portal Facebook za kwotę 2 miliardów dolarów.
– Posnania jest pierwszym obiektem handlowym na świecie, który jest prezentowany dzięki tej technologii – wyjaśnia Piotr Baczyński, CEO firmy Immersion.- Odczuwanie przestrzeni w 3D jest bardzo realistyczne, użytkownik odnosi wrażenie przebywania w tej rzeczywistości. Mózg odbiera generowany obraz jak rzeczywistą przestrzęń.
Posnanię można zobaczyć w różnych porach dnia i nocy, w skali 1:1, tak z zewnątrz, jak i ze środka, a także zapoznać się z jej funkcjonalnościami i udogodnieniami. Wirtualna wizyta została przygotowana z myślą o wsparciu obecnych i przyszłych najemców w procesie podejmowania decyzji biznesowych, bo dzięki aplikacji potencjalny najemca może sobie obejrzeć wybrany lokal pod różnymi kątami i lepiej ocenić lokalizację sklepu i jego otoczenie z perspektywy klienta. Takie rozwiązanie ułatwia najemcom podjęcie decyzji o wyborze danego lokalu lub możliwie najlepszej aranżacji i ekspozycji marki.
Dzięki aplikacji Posnania będzie jednym z najbardziej innowacyjnych obiektów handlowych już nie w Polsce, ale w całej Europie Środkowej. Do dyspozycji klientów będzie m.in. funkcja geolokalizacji i mapy cyfrowe, które zapewnią łatwość poruszania się po obiekcie oraz wyszukania konkretnych marek czy miejsca parkingowego. Istotną nowością będzie wdrożenie technologii beacon, dzięki której klienci otrzymają spersonalizowane komunikaty o nowościach i specjalnych ofertach promocyjnych.
Centrum Posnania jest obecnie największą inwestycją handlową realizowaną w Polsce i Europie Środkowej o wartości 300 milionów euro. Obiekt powstaje w Poznaniu i zostanie oddany do użytku jesienią 2016 r.