Pierwsza wiosenna Poznańska Masa Krytyczna wyrusza na trasę

27 marca to dobry dzień, by po raz pierwszy wiosną 2015 roku wyruszyć na rowerową Masę Krytyczną. Pierwsza wiosenna masa będzie poświęcona tematowi coraz większej liczby rowerzystów na poznańskich ulicach. Chętni wyruszają o 18.15 tradycyjnie ze Starego Rynku.

– Kiedy ruch rowerowy w Poznaniu się rozkręca, pojawiają się problemy typowe dla bardziej zroweryzowanych krajów, takich jak Dania czy Holandia – wyjaśnia Kamila Sapikowska, organizatorka masy. – Pierwsze korki rowerowe można spotkać u nas na kluczowych skrzyżowaniach, gdzie wielu rowerzystów naraz rusza po postoju przed czerwonym i gdzie przecinają się uczęszczane trasy rowerowe. Co by to było, gdyby było nas 8-10 procent? A 15-20 procent? Przecież takie są cele polityk rowerowych w miastach polskich. No właśnie, czy nasze drogi rowerowe dadzą radę nas pomieścić? Ilu rowerzystów może przejechać kontrapasami w ciągu godziny? Czy drogi pieszo-rowerowe nie pękną w szwach? Zbadamy to na masie – wszak przepustowość dotyczy także dróg rowerowych!    

Trasa 24,5 km:
Stary Rynek – Wroniecka – Kramarska – 23 Lutego – Plac Wielkopolski – Wolnica – Małe Garbary – Św. Wojciech – Działowa – Wolnica – Solna – zawrotka przy Al. Niepodległości – Solna – Kościuszki – Libelta – Pl. Ratajskiego – 23 Lutego – Nowowiejskiego (kontrapas) – Działyńskich – Libelta – Kościuszki – Św. Marcin – Ratajczaka – Kościuszki – Krakowska – Kazimierza Wielkiego – Mostowa – Wielka – Garbary – Armii Poznań – Za Cytadelą – Brandstaettera – Winogrady – Sadowa – Słowiańska – Gronowa – Winogrady – Zagrodnicza – Słowiańska – Leńskiego – Hercena – Dybowskiego – Słowiańska – Szydłowska – Wołyńska – Wojska Polskiego – Dojazd – Al. Solidarności – Piątkowska – gen. Maczka – Urbanowska – Wojska Polskiego – Śląska – Małopolska – Nad Wierzbakiem – Grudzieniec – Klin – Wielkopolska – Pułaskiego – Przepadek – Kutrzeby – Północna – Garbary – Wielka – Stary Rynek.