Volkswagen wybudował nowy parking. Na Dębcu

12 500 metrów kwadratowych i miejsce dla ponad 300 pojazdów –  Volkswagen Poznań oddał do użytku nowy parking mieszczący się tuż obok Odlewni Volkswagena, na miejscu dawnego stadionu Lecha. 

Parking poprawi komfort życia mieszkańców Wildy oraz pracowników firmy, którzy będą tam mogli parkować swoje samochody. Co prawda miejsc parkingowych w okolicy nie brakuje, mieszkańcy jeszcze przed budową parkingu chętnie korzystali ze stadionu jako miejsca do zostawiania auta, jednak teraz zdecydowanie będą mogli zostawiać samochody w lepszych warunkach. Parking ma nawierzchnię z kostki, więc nie grozi tam błoto ani kałuże, jest też ogrodzony i strzeżony, co zapewni bezpieczeństwo.

– Nasz dotychczasowy parking zlokalizowany przy ul. Saperskiej wraz z rozwojem odlewni, a tym samym zwiększonym zatrudnieniem okazał się niewystarczający – mówił Mirco Wöllenstein, dyrektor odlewni. – Wielu mieszkańców Wildy skarżyło się, że nasi pracownicy parkują swoje samochody w sąsiedztwie odlewni, ponieważ brakowało już miejsc na naszym parkingu. Postanowiliśmy to zmienić i kilkanaście miesięcy temu rozpoczęliśmy przygotowania do utworzenia nowego, większego parkingu dla naszych pracowników. Otwarcie nowego parkingu oznacza większy komfort dla naszych pracowników oraz przede wszystkim naszych sąsiadów, mieszkańców Wildy.

Nowy parking zlokalizowany jest na placu przed byłym stadionem Lecha w odległości zaledwie 300 metrów od fabryki, a jego dodatkową zaletą, zdaniem przedstawicieli firmy, jest fakt, że zrewitalizowali stary, zaniedbany teren – po dawnym stadionie Lecha – tworząc z niego przyjazną i uporządkowaną przestrzeń.

Budowa parkingu to nie jedyne działanie jakie podejmuje Odlewnia Volkswagena, by minimalizować swój wpływ na życie mieszkańców Wildy. Spółka zdecydowała się między innymi zreorganizować system dostaw i wywozu piasku. Przed wprowadzonymi zmianami dostawy piasku były realizowane przez całą dobę. Po zmianach transporty te odbywają się tylko w godzinach 6-22. Zmianie uległa również ilość transportów przez tzw. „starą bramę” od ul. 28 Czerwca 1956 na rzecz wjazdu od strony ul. Hetmańskiej. Takie rozwiązanie pozwoliło na znaczące zmniejszenie natężenia ruchu wzdłuż ul. 28 czerwca 1956. Sukcesywnie wprowadzana jest nowa technologia produkcji. Do 2016 roku 90% produkcji rdzeni w odlewni ma odbywać się w technologii Anorganik (nieorganicznej), która pozwala na radykalne obniżenie emisji substancji zapachowych do otoczenia. W planach na najbliższy rok jest także budowa wiaty akustycznej, która ograniczy poziom hałasu.