REKLAMA: Gdy auto odmawia posłuszeństwa – co wtedy?

Czy istnieje prawidłowy schemat postępowania w przypadku awarii samochodu, kradzieży auta, wypadku lub unieruchomienia pojazdu? Każdy kierowca na pewno niejeden raz zastanawia się, co zrobiłby, gdyby to jego auto odmówiło posłuszeństwa w czasie drogi. Jak nie stracić głowy w takich chwilach? Co należy zrobić, gdy zorientujemy się, że mamy problem z autem?

Na te pytania odpowiedź znają na pewno klienci Škody.
Odpowiedź 1:  “muszę udać się do najbliższego serwisu” – tak na pewno odpowiedzą właściciele Skody nie posiadający gwarancji mobilności. I niewątpliwie najszybciej znajdą Serwis Skodex Krotoski-Cichy mieszczący się przy znanym każdemu poznaniakowi rondzie Żegrze. Większość serwisów zlokalizowana jest zazwyczaj na obrzeżach miasta, a przecież w newralgicznych sytuacjach chodzi o to, by jak najszybciej uzyskać pomoc.

Odpowiedź 2: “muszę wykręcić numer: 800 660 606 lub 61 831 99 00” – takiej odpowiedzi udzielą kierowcy, którzy są w posiadaniu gwarancji mobilności. Wybierają jedynie numer telefonu wskazany w gwarancji i nie martwią się, jak sobie poradzić w niespodziewanej sytuacji.

Czym jednak jest wspomniana gwarancja mobilności?

Gwarancja mobilności to bezpłatna pomoc drogowa w przypadku niespodziewanej awarii na drodze, wypadku, kradzieży samochodu, unieruchomienia auta spowodowanego brakiem paliwa, zagubieniem, złamaniem lub zatrzaśnięciem kluczyków, awarią autoalarmu, uszkodzeniem opon czy wyładowaniem akumulatora.
Tak wynika z samej definicji – a o to, czym jest w praktyce, zapytaliśmy Sebastiana Pohla, kierownika serwisu Skodex mieszczącego się przy ul. Unii Lubelskiej.
– Gwarancja mobilności to zapewnienie mobilności użytkownikowi samochodu na wypadek jego  awarii bez względu na wiek auta – wyjaśnia Sebastian Pohl. – Gwarancję mobilności otrzymuje każdy klient, który wykona przegląd okresowy w naszym serwisie i zastosuje się do wszystkich naszych zaleceń i uwag. Chodzi o to, że możemy zagwarantować mobilność tylko w sytuacji, gdy samochód jest w stu procentach sprawny w dniu przeglądu. Wtedy w przypadku awarii klient może liczyć na bezpłatne holowanie do najbliższego serwisu i bezpłatny samochód zastępczy lub inny środek transportu, a nawet hotel. Wszystko po to, by nie stracił swojej mobilności.

Kierownik serwisu na kilku przykładach zdarzeń drogowych właścicieli Škody wykazał, jak w ich przypadku przydało się posiadanie tej gwarancji.
– Przypomina mi się sytuacja, kiedy właściciel 8-letniej Škody Octavii zadzwonił do mnie i poprosił o pomoc, gdyż po zatankowaniu paliwa nie mógł uruchomić silnika – opowiada. – Poprosiłem, by sprawdził, czy na pewno zatankował olej napędowy. Okazało się, że zalał dobre paliwo. Poradziłem więc, by skorzystał z gwarancji mobilności i poprosił o doholowanie samochodu do naszego serwisu. Kiedy przyjechała laweta – silnik odpalił. W tej sytuacji klient zdecydował, że sam dojedzie do nas. Po kilku kilometrach silnik znowu zgasł w momencie zwalniania i nie dało się go uruchomić. Klient ponownie zadzwonił po assistance i laweta przyjechała po raz drugi. Pracownik pomocy drogowej dokonał wstępnej diagnozy, odpytał usterki w sterowniku silnika i stwierdził, że pojawia się błąd od czujnika położenia wałka rozrządu. W tej sytuacji konieczne było dostarczenie samochodu na lawecie. Kiedy auto trafiło do nas, a nasza diagnoza potwierdziła problem z rozrządem, zaproponowaliśmy skorzystanie z bezpłatnego samochodu zastępczego. Po szczegółowej diagnozie okazało się, że przyczyną awarii było poluźnienie się śruby rolki napinającej pasek rozrządu. Wymieniliśmy rozrząd, który notabene klient wcześniej wymienił w nieautoryzowanej stacji, i auto na drugi dzień było gotowe do odbioru. To klasyczny przykład zgrania, sprawnego i racjonalnego działania autoryzowanego serwisu i asisstance. Znam też przypadki, gdzie asisstance odmówiło drugiego holowania w ramach ubezpieczenia autocasco. Notoryczne są też sytuacje, gdzie pracownicy niezależnej pomocy drogowej naciągają klientów windując stawki za holowanie, namawiając na niepotrzebne naprawy w zaprzyjaźnionych warsztatach nieautoryzowanych, których koszty nierzadko przekraczają wartości napraw w autoryzowanych stacjach!

Aby aktywować gwarancję mobilności, wystarczy wybrać na miejsce swojego okresowego przeglądu serwisowego ASO.

Każdy taki przegląd przedłuża ważność gwarancji nawet o kolejne dwa lata. Dzięki Gwarancji Mobilności właściciel Škody może zawsze liczyć na to, że jego auto zostanie naprawione na drodze. Gwarancja ta obejmuje także holowanie do najbliższego APS ŠKODY, dostawę naprawionego samochodu do miejsca zamieszkania lub do punktu docelowego podróży. Także w przypadku wyjazdów zagranicznych właściciel Škody ma zagwarantowaną dostawę oryginalnych części a także nieoprocentowaną pożyczkę gotówkową na pokrycie kosztów naprawy.

Ochrona zaczyna obowiązywać w momencie przeprowadzenia okresowego przeglądu serwisowego u ASO i trwa przez kolejne 2 lata lub do kolejnego przeglądu serwisowego, w zależności co nastąpi pierwsze. Na temat gwarancji mobilności dla klientów Škody można znaleźć wiele publikacji w internecie – jednak najskuteczniejszym sposobem uzyskania informacji na temat gwarancji mobilności i tego, jakie są jej walory, jest spotkanie z doradcą serwisowym.