Najlepsze produkty turystyczne Wielkopolski są z Poznania!

17 kandydatów z całej Wielkopolski, w tym 7 z Poznania, walczyło w tym roku o nagrody w regionalnym etapie XII edycji konkursu “Najlepszy produkt turystyczny – Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej”.

Celem organizatorów konkursu, czyli Wielkopolskiej Organizacji turystycznej, jest wyłonienie i popularyzacja najlepszych ofert turystycznych z Wielkopolski, a także inspirowanie i wspieranie inicjatyw lokalnych, których efektem jest tworzenie nowych produktów turystycznych. W tym roku zgłoszono 17 produktów, to dużo, zwłaszcza że wszystkie były bardzo interesujące.
– Wiem, że to zazwyczaj tak się mówi, ale poziom konkursu w tym roku był naprawdę bardzo wysoki – powiedział Tomasz Wiktor, prezes Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej. – Dlatego w tym roku przyznaliśmy aż trzy wyróżnienia…

Wyróżnienia specjalne w konkursie otrzymały więc Termy Maltańskie i Rogalowe Muzeum Poznania w kategorii “Obiekt”. Trzecim wyróżnionym jest marina Yndzel w Drawsku. Natomiast nagrody i nominacje do ogólnopolskiego etapu konkursu otrzymali Brama Poznania oraz Historyczny Park Rozrywki i Edukacji Gród Pobiedziska w kategorii “Obiekt”, a w kategorii “Szlak” – Wielka Pętla Wielkopolski.

Tradycyjnie też jeden produkt został nominowany do konkursu o zaszczytny tytuł Złotego Certyfikatu POT – i jest nim Wielkopolski System Szlaków Rowerowych, w skład których wchodzi także Pierścień wokół Poznania.

Z nagrody bardzo dumny jest Robert Mirzyński, dyrektor Bramy Poznania, bo jego zdaniem dowodzi ona tego, że linia działania, którą przyjęli twórcy obiektu, jest słuszna, stanowi też dowód uznania dla zespołu, który wykonał ogrom pracy.
– W ciągu 10 miesięcy udało nam się zamknąć projekt, dokończyć prace nad ekspozycją i ścieżkami zwiedzania i przygotować program otwarcia – opowiada dyrektor. – To był ogromny wysiłek całego zespołu i praca po kilkanaście godzin na dobę. Po otwarciu w maju czuliśmy ogromne zadowolenie, teraz z miesiąca na miesiąc rośnie nam frekwencja, można powiedzieć, że – jak to wypada we wrześniu – zbieramy owoce…

To oczywiście nie znaczy, że zespół Bramy Poznania zamierza spocząć na laurach. Ruszyła nowa strona, nowe usługi i bilety online, jest już przygotowany projekt zwiedzania edukacyjnego, dla szkół, cały czas trwają też działania związane z Traktem Królewsko-Cesarskim i zbliżającym się Weekendem z Historią i rozmowy na temat większego projektu, dzięki któremu do wszystkich obiektów na Ostrowie Tumskim obowiązywałby jeden bilet.
– Nagroda jest dla nas namacalnym dowodem, że te wszystkie działania i wydane pieniądze nie zostały wydane na próżno – mówi dyrektor. – Ale i tak najważniejsze są dla nas wpisy tych ludzi, którzy na Facebooku albo na stronie piszą, że byli i że było super…

Z wyników konkursu jest także dumny Jan Mazurczak, prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, bo tyle poznańskich obiektów wśród nominowanych do nagrody to także zasługa jego i jego zespołu – chociaż akurat oni nie mają najmniejszych wątpliwości co do tego, że Poznań pełen jest obiektów, z których każdy może posłużyć za pretekst do odwiedzin stolicy Wielkopolski…
– Oczywiście, że jesteśmy dumni – mówi Jan Mazurczak. – To jest faktycznie przegląd produktów ciekawych dla turysty, ale i dla poznaniaków. Problem w tym, żeby zarządzający tymi obiektami uwierzyli w to, że mają coś wyjątkowego, przygotowali odpowiednią ofertę i pokazali się na zewnątrz. Zainteresowanie mediów nam tu bardzo pomaga.

I ten aspekt także wzięli pod uwagę organizatorzy konkursu: produkty wyróżnione w etapie regionalnym objęte będą szczególną promocją prowadzoną przez Wielkopolską Organizację Turystyczną. A laureaci wyróżnieni na etapie ogólnopolskim Certyfikatem oraz Złotym Certyfikatem zostaną włączeni w szeroko zakrojone działania promocyjne realizowane przez Polską Organizację Turystyczną.