Galeria Poznań City Center sprzedana

Europa Capital, w imieniu Europa Fund III, wraz z jego partnerami joint-venture: spółką TriGranit Development i PKP S.A. z sukcesem sprzedały Poznań City Center. Otwarte niedawno centrum handlowe zostało nabyte przez Resolution Real Estate Fund IV i Prime European Shopping Centre Fund. PKP S.A. przygotowuje się do kolejnego etapu inwestycji w Poznaniu.

Sprzedaż centrum handlowego Poznań City Center to jedna z największych transakcji na rynku nieruchomości w Polsce w ostatnim czasie. Powierzchnia galerii wynosi 58 tys. mkw. Jej budowa była elementem szeroko zakrojonego projektu, w ramach którego powstał także nowy dworzec kolejowy zintegrowany z nowym dworcem autobusowym i transportem miejskim.
– W ciągu  dwóch lat zrewitalizowaliśmy zaniedbany fragment w centrum miasta, okolice dworca Poznań Główny, zostawiając infrastrukturę, która umożliwia dalszy rozwój Poznania – wylicza korzyści Tomasz Lisiecki, Prezes TriGranit Development Polska. – Zostawiamy mieszkańcom nie tylko nowoczesne dworce, kolejowy i autobusowy, nie tylko trzykondygnacyjny parking na 1500 aut i przyjazne, nowe miejsce spotkań poznaniaków i gości.  Dzięki tej inwestycji, zrealizowanej w rekordowym  tempie, miasto Poznań, dzięki zaangażowaniu prywatnego kapitału, zyskało wart 75 mln złotych  układ drogowy i komunikacyjny. Udało się też wspomóc szereg istotnych przedsięwzięć kulturalnych i społecznych, jak choćby wsparcie kwotą 100 tys. euro Domu Pomocy Społecznej dla dzieci niepełnosprawnych sióstr “Serafitek”.
 
Budowa galerii oraz nowoczesnego węzła komunikacyjnego to nie koniec zmian w tej części Poznania. Przed PKP S.A. i firmą TriGranit kolejny etap inwestycji, obejmującej tereny Dworca Głównego.
– Przed nami budowa kładki łączącej kompleks z peronami 4,5 i 6 oraz okolicą Dworca Zachodniego – mówi Jarosław Bator, dyrektor Zarządzający ds. Nieruchomości w PKP S.A. – Zgodnie z pierwotnymi założeniami projektowymi,  będzie ona elementem kończącym integrowanie poszczególnych części stacji. Planujemy również odtworzenie elewacji budynku starego dworca i zagospodarowanie tego terenu. Chcemy, aby w tym miejscu powstał m.in. pasaż połączony z funkcjami obsługi podróżnych, jeśli takie będą w tym miejscu potrzebne.
 
Przygotowaniom do kolejnego etapu inwestycji towarzyszy szereg uzgodnień i konsultacji z lokalnymi władzami oraz środowiskami inżynierów i architektów. PKP S.A dokładają starań, by sprostać oczekiwaniom mieszkańców Poznania oraz korzystającym z kolei podróżnym.
–  Wsłuchujemy się we wszystkie opinie, nawet te krytyczne – dodaje Jarosław Bator. – A każdy głos jest dla nas bardzo cenny. Zależy nam na tym, by dworce kolejowe były nie tylko miejscami oczekiwania na pociąg, ale i wizytówkami miast.