Badanie odbyło się pomiędzy 3 a 16 czerwca 2013 roku. W tym czasie wyselekcjonowani przez firmę tajemniczy klienci odwiedzili 33 centra handlowe w 20 miastach na terenie Polski, dokonując oceny 54 marek odzieżowych oraz 162 sklepów (po trzy wybrane sklepy każdej marki). Każdy z nich został zbadany według tych samych kryteriów, a uwagę brano m.in. kompetencje sprzedawców i jakość obsługi, a także prezentację sklepu oraz znajdującego się w nim asortymentu.
Z racji tematyki badania kobiety stanowiły 72,2% osób zaangażowanych w projekt, panowie – 27,8%. W zdecydowanej większości były to osoby w wieku od 31 do 40 lat (64,8%) oraz 25-30 lat (19,1%).
Pod lupę wzięto najpopularniejsze marki, których sklepy najczęściej znajdują się w centrach handlowych. Pierwszą zbadaną kategorią była Obsługa, gdzie średni wynik ogólny wyniósł jedynie 66,2%. Najlepiej wypadło Powitanie (69,8%), następnie Pomoc i doradztwo (66%), a najsłabiej Pożegnanie (63,3%).
Patrząc na wyniki całościowe, najlepiej oceniono sklepy marek:
• Tatuum (95,7%)
• Esprit (95,2%)
• Jacqueline Riu i Jackpot (94,3%)
Najlepsze pięć sklepów (100% punktów) to:
• Esprit – Galeria Bałtycka Gdańsk
• Jackpot – Silesia City Center Katowice
• Massimo Dutti – Galeria Rzeszów
• Reporter – Galeria Dominikańska Wrocław
• Simple – Stary Browar Poznań
Analizując całość badania można dojść do generalnego wniosku, że w sklepach odzieżowych obsługa klienta jest bardzo słabym ogniwem. Nawet, jeżeli wygląd i atmosfera danej placówki przyciągnie klienta, to często obsługa stanowi element zniechęcający do dokonania zakupu i powrotu do sklepu w przyszłości.