Tunel na Dębcu: umowa podpisana, będzie budowa!

Umowa na modernizację odcinka Czempiń – Poznań została podpisana. Dzięki temu rozpoczęcie budowy tunelu na Dębcu staje się faktem!

Jak podaje Rynek-kolejowy.pl, PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały z konsorcjum firm FCC Construcción, AZVI i Decoma umowę na modernizację 32-kilometrowego fragmentu linii kolejowej łączącej Wrocław z Poznaniem na odcinku Czempiń – Poznań. Kontrakt przewiduje dostosowanie torów do prędkości 160 km/godz. Wartość umowy to ok. 940 mln zł.

Projekt zakłada kompleksową modernizację nawierzchni torowej oraz sieci trakcyjnej. Ponadto modernizacji poddane zostaną stacje w Czempiniu, Luboniu oraz Mosinie, a także przystanki osobowe Iłowiec, Drużyna Poznańska, Puszczykówko, Puszczykowo i Poznań Dębiec – zainstalowane zostanie oświetlenie, wiaty, ławki dla podróżnych oraz wybudowane zostaną nowe, wyższe perony o wysokości 76 cm. Będą też pochylnie i windy, które ułatwią korzystanie ze stacji osobom starszym lub niepełnosprawnym.

Dla poznaniaków inwestycja jest ważna nie tylko dlatego, że czas podróży z Poznania do Wrocławia skróci się o pół godziny. To właśnie w ramach tej inwestycji ma zostać zbudowany tunel na Dębcu w ciągu ulicy Czechosłowackiej. I nie tylko tunel: przebudowany zostanie cały układ komunikacyjny w rejonie ulic Czechosłowackiej, Opolskiej i 28 Czerwca 1956 roku.

Po ukończeniu inwestycji – wykonawca będzie miał na to 30 miesięcy od wejścia na plac budowy – samochody jadące ulicą Czechosłowacka będą wjeżdżały w tunel mniej więcej na wysokości ul. Łozowej z jednej strony, a wyjeżdżały z niego za Opolską z drugiej strony – lub odwrotnie. Przy przebudowanej jezdni znajdą się chodniki i ścieżka rowerowa oraz wyjścia na perony stacji Poznań Dębiec.

Czytaj także:

Tunel na Dębcu: budowa rusza w przyszłym roku

Czy nareszcie będzie tunel na Dębcu?